عصر بازار

افزایش ریسک سرمایه‌گذاری در عربستان

عصر اعتبار- محاکمات ضد فساد اخیر در عربستان باعث افزایش ریسک سرمایه‌گذاری در این کشور شده است.

افزایش ریسک سرمایه‌گذاری در عربستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، احسان خمان - یکی از مقامات بانک میتسوبیشی ژاپن - گفت: سرعت و گستردگی محاکمات اشخاص به اتهام فساد در عربستان می‌تواند به افزایش نااطمینانی کوتاه مدت برای برخی از شرکتها منجر شود. مقامات این کشور باید با شفافیت بیشتری توضیح دهند که این اقدامات تا کجا ادامه خواهد یافت و تا چه حد از این اقدامات مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت.

    عربستان به تازگی ولید بن طلال - میلیاردر مشهور- و چندین تاجر مشهور دیگر را پس از دستگیری آزاد کرده است؛ این افراد به مدت چندین هفته به اتهام فساد در هتل "ریتز کارلتون" بازداشت بودند. این دستگیری‌ها به دلیل عدم شفافیت مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. محمد بن سلمان- ولیعهد سعودی - تلاش دارد وابستگی اقتصاد عربستان به نفت را از طریق اصلاحات ساختاری کاهش دهد، منتقدان هم چنین می گویند که شاهزاده سعودی با ارعاب و خشونت، به دنبال تثبیت قدرت خود است.

    به گفته خمان، اگر این اقدامات بتواند بوروکراسی پیچیده موجود در عربستان را از میان بردارد و محیط فعالیت را برای شرکتها بهبود دهد می‌تواند در بلند مدت به نفع اقتصاد این کشور باشد چرا که شرکتهای کوچک در حال حاضر قادر نیستند با شرکتهای بزرگی رقابت کنند که دارای روابطی با اشخاص با نفوذ هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی