عصر بازار

رئیس اتحادیه مشاوران املاک خواستار رونق بازار مسکن با تثبیت قیمت ها شد

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان این که افزایش قیمت مسکن بازار را به رکود می برد، گفت: همه ما خواستار رونق بازار با ثبات قیمت ها هستیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک خواستار رونق بازار مسکن با تثبیت قیمت ها شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، مصطفی قلی خسروی افزود: مسکن در کشور ما قیمت بالایی دارد و افزایش قیمت مسکن باعث کمتر شدن خریداران می شود و این مساله بازار را از رونق خارج می کند.
    قلی خسروی با اشاره به افزایش قیمت مسکن در ماه های اخیر گفت: بدون شک مولفه های بورس، طلا، ارز و حامل های انرژی در افزایش قیمت مسکن در هر کشوری تاثیرگذارند و طرح موضوع افزایش قیمت بنزین در سال آینده در افزایش اخیر قیمت ها در بازار تاثیرگذار بوده است.
    رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران به اشاره به راهکارهای مناسب برای تثبیت قیمت ها یادآورشد: یکی از راهکارهای مناسب برای تثبیت قیمت ها در بازار عرضه و تقاضا و توجه به نوسازی بافت های فرسوده شهری است.
    وی بیان کرد: هرچند تعداد زیادی خانه خالی در کشور وجود دارد اما ما باید به تولید مسکن با نیاز مصرف کنندگان واقعی در بازار ادامه دهیم، برای اینکه نسل آینده و جوانان ما نیازمند مسکن هستند.
    وی اظهارداشت: با این حال بسیار خوشبین هستم با سیاست های اقتصادی دولت در سال آینده خرید و فروش مسکن نیز در کشور روند رو به رشدی را تجربه کند و افزایش قیمت ها در حد نرخ تورم باشد.
    رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران بیان کرد: قطعا جهش قیمت ها روند رونق بازار مسکن را کند می کند و بازار کشش افزایش قیمت ها را ندارد و افزایش قیمت در این حوزه بیشتر بازار گرمی است.
     آمار 10 ماه سال 96 نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد که تعداد مبایعه ‌نامه‌های مبادله ‌شده بین مردم 12.5 درصد، قیمت متوسط یک متر مربع واحد مسکونی 8.2 درصد، ارزش ریالی مبایعه نامه ها حدود 30 درصد و تعداد پروانه‌های ساختمانی صادره 5.4 درصد، افزایش یافته است.
    در دی‌ ماه امسال در تهران 19 هزار معامله مسکن صورت که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، قیمت مسکن 15 درصد افزایش یافته اما در 10 ماه اول سال جاری نسبت به 10 ماه سال 95، افزایش قیمت مسکن حدود 8.2 درصد در حد نرخ تورم بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو