عصر بازار

یک کارشناس حوزه بانکداری الکترونیک:

دوران USSD‌ها به سرآمده است

عصر اعتبار- یک کارشناس حوزه بانکداری الکترونیک با اشاره به وضع محدودیت‌های جدید برای فعالیت های مرتبط با USSDها، این فناوری‌ را مربوط به دوران گذار بانکداری الکترونیک توصیف کرد که حالا زمان آنها به سر آمده است.

دوران USSD‌ها به سرآمده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ایمان اسلامیان با بیان این‌که USSD عملا به دوران گذار توسعه فناوری‌های بانکداری الکترونیکی مربوط بوده‌اند، گفت: برخی از کشورها حتی به خاطر سرعت بالای اینترنت و اقتصادی دیجیتالی خود اساسا تجربه USSDها را از سر نگذرانده‌اند، چرا که این فناوری ضعف‌های امنیتی جدی را در خود دارد.

    وی با بیان این که تجربه USSD در کشور، مناسب زمانی بود که اینترنت رایج نبود، اظهار کرد: در زمانی که اینترنت در کشور رایج نبود فناوری USSD تنها مجرای جایگزین برای پرداخت‌های خرد به شمار می‌رفت که برخی از شرکت‌ها با استفاده از این فناوری و حتی اخذ کارمزد بیشتر از بانک‌ها و بعضا مشتریان توانستند به سودهای کلانی دست پیدا کنند.

    این کارشناس حوزه بانکداری الکترونیکی با بیان این‌که سیاست بانک مرکزی از همان ابتدا محدود کردن خدمات مربوط به USSD بوده است، گفت: امروزه بانکداری باز در دنیا در حال توسعه است. در این نوع بانکداری بانک‌ها ارائه خدمات خود را به صورت منعطف طراحی می‌کنند و API خود را در خدمت طراحان فین تک‌ها و شرکت‌های کوچک برای ارائه خدمات به کاربران و مشتریان قرار می‌دهد. همانطور که در حال حاضر نیز بسیاری از خدمات بانک‌ها به صورت آنلاین در دسترس مشتریان قرار دارد.

    اسلامیان اضافه کرد: اپلیکیشن‌های اینترنتی می‌تواند توسط شرکت‌های کوچک برای ارائه خدمات بانکی بانک‌ها به مردم طراحی شود که این هم برای بانک‌ها و هم برای شرکت‌ها سودآور است و هم مردم از خدمات آن منتفع می‌شود.

    وی با بیان این‌که فین تک‌ها در این شرایط جدید بیشتر رشد خواهند کرد، بیان کرد: به دلیل این‌که بانک‌ها برای ارائه خدمات خود در بسترهای مختلف نرم‌افزاری زمان و متخصص کافی را ندارند به فین‌تک‌ها برای طراحی این خدمات مراجعه می‌کنند که در این میان فین‌تک‌ها می‌توانند نقش بسیار مهمی را در خدمت‌رسانی الکترونیک بانک‌ها به مردم ایفا کنند.

    این کارشناس حوزه بانکداری الکترونیک درباره بحث مجوزدهی بانک مرکزی به فین‌تک‌ها در حوزه‌های مختلف بیان کرد: اقدام موثر بانک مرکزی در این حیطه تعیین چارچوب است و به همین خاطر دست فین‌تک‌ها برای ارائه‌ی خدمات و ایجاد کسب‌وکار در چارچوب مشخص شده باز است. در همین راستا فناوری‌های مالی جدی مرتبط با بانک ها بسیار می توانند رشد پیدا کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو