عصر بازار

اوکراین:

بدون کمک صندوق بین‌المللی پول ورشکسته می‌شویم

عصر اعتبار- وزیر سیاست اجتماعی اوکراین گفت که اختلال در روند همکاری با صندوق بین‌المللی پول، این کشور را با خطر ورشکستگی مواجه خواهد کرد.

بدون کمک صندوق بین‌المللی پول ورشکسته می‌شویم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از  ایسنا، آندری روا در مصاحبه با نشریه " ازرواتل" گفت: مقامات صندوق بین‌المللی پول گفته‌اند اگر همکاری خود را با صندوق قطع کنیم، آنها حرفی نخواهند داشت و فقط از ما می‌خواهند پولشان را پس بدهیم و آن وقت مجبوریم باز هم منابعی را از بودجه استخراج یا اعلام ورشکستگی کنیم.

    روا اعلام کرد همکاری با صندوق ادامه خواهد داشت، با اینهمه راه صحیح، انجام اصلاحات و تامین اعتبارات خودمان است تا بار پرداخت‌های خارجی بر دوش اقتصاد سنگینی نکند.

    برنامه چهار ساله صندوق بین‌المللی پول در مجموع 17.5 میلیارد دلار در اختیار کی‌یف قرار می‌دهد؛ در مارس 2015 اوکراین نخستین بخش از کمک‌ها را به ارزش 5 میلیارد دلار دریافت کرد و در ماه اوت همان سال، بسته دوم به ارزش 1.7 میلیارد دلار را گرفت. در سال‌های 2016 و 2017 هم اوکراین سالانه یک بسته یک میلیارد دلاری دریافت کرده است.

    پترو پروشنکو - رئیس جمهور اوکراین - جمعه گذشته اعلام کرد کی‌یف به 80 درصد از الزامات صندوق عمل کرده است و انتظار دارد تا آوریل امسال، یک انتقال پول دیگر توسط صندوق به این کشور صورت گیرد. پیش‌تر دیمیتری سولوگوف -  معاون رئیس بانک ملی اوکراین - گفته بود: اوکراین اگر تا پایان ماه ژوئیه بسته اعتباری بعدی را دریافت نکند، شاید به همکاری خود با صندوق خاتمه دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی