عصر بازار

تحلیل گران اقتصادی اعلام کردند؛

جدیدترین پیش بینی ها از روند حرکتی قیمت طلا

عصر اعتبار- قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات هفته گذشته با رشد ۱.۴ درصدی روبرو شد و این فلز گرانبها برای ششمین بار در ۷ هفته اخیر با رشد نسبی همراه شده است.

جدیدترین پیش بینی ها از روند حرکتی قیمت طلا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بورس کالای ایران ،اظهارات وزیر دارایی آمریکا در حمایت از کاهش ارزش دلار تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا در روزهای گذشته داشته است.

    بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آینده نیز تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا قرار خواهد داشت. انتشار آمارهای مربوط به رشد اقتصادی 2.6 درصدی آمریکا در سه ماه پایانی 2017 میلادی نیز فشار زیادی را بر ارزش دلار وارد کرده است.

    رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه سوم سال گذشته به 3.2 درصد رسیده بود. ارزش دلار آمریکا همچنان نزدیک به پایین ترین سطح خود در 3 سال اخیر قرار دارد. البته برخی تحلیلگران بر این باورند که قیمت طلا احتمالا در کوتاه مدت با اصلاح روبرو خواهد شد تا خود را برای ادامه روند صعودی در روزهای آینده آماده کند.

    شاخص ارزش دلار در هفته گذشته با کاهش 1.64 درصدی روبرو شده است. به نظر می رسد تمرکز اصلی بازارهای بین المللی طی روزهای آینده بر روی نشست فدرال رزرو آمریکا خواهد بود . در این نشست ریاست فدرال رزرو رسما از جانت یلن به جرومی پاول منتقل خواهد شد.

    آمارهای اشتغال آمریکا در ماه ژانویه نیز قرار است روز جمعه منتشر شود. این آمارها تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار خواهد  داشت.

    آلمان انگلیس و منطقه یورو نیز طی روزهای آینده آمارهای مهم اقتصادی را منتشر خواهند کرد. استرالیا آمارهای تورم را اعلام می کند و چین نیز آمارهای مربوط به فعالیت های صنعتی و بخش خدمات را اعلام خواهد کرد.

    آمارهای تورم منطقه یورو و خرده فروشی آلمان نیز روز چهارشنبه اعلام می شود. کانادا نیز وضعیت رشد تولید ناخالص داخلی ماهیانه را اعلام می کند. موسسه ای دی پی وضعیت اشتغال بخش خصوصی آمریکا را اعلام خواهد کرد و نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو نیز چهارشنبه اعلام خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو