عصر بازار

رئیس کمیسیون آموزش مجلس خبر داد:

اختصاص یک درصد از درآمد بانک‌ها و شرکت‌های دولتی به پاداش پایان خدمت فرهنگیان

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: در سال آینده حدود ۳۵۷۰ میلیارد تومان از یک درصد درآمد بانک‌ها و شرکت‌های دولتی به پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان و دانشگاه اختصاص می‌‌یابد.

اختصاص یک درصد از درآمد بانک‌ها و شرکت‌های دولتی به پاداش پایان خدمت فرهنگیان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص «نامه انتقادی وزیر آموزش و پرورش به رئیس مجلس درباره حذف اعتبار لازم برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان از صندوق توسعه ملی»، اظهار داشت: پرداخت پاداش پایان خدمت کارکنان دولت در برخی دستگاه‌ها وجود دارد مانند دانشگاه‌های علوم پزشکی که هنوز پاداش پایان خدمت مربوط به سال‌های 94 و 95 خود را دریافت نکرده‌اند یا در دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز بخش زیادی از پاداش پایان خدمت مربوط به سال‌های 94 و95 پرداخت نشده است.

    وی ادامه داد: پاداش پایان خدمت کارکنان دولت بحثی کلی است، اما خوشبختانه با پیگیری که صورت گرفته است، آموزش و پرورش توانسته است، پاداش پایان خدمت مربوط به سال‌های 94 و 95 فرهنگیان را پرداخت کند و فقط پاداش مربوط به سال 96 باقی مانده است و از این جهت از سایر دستگاه‌ها جلوتر است.

    رئیس کمیسیون آموزش مجلس در خصوص حل مشکل در عدم پرداخت پاداش پایان خدمت از طریق صندوق توسعه ملی، گفت: وقتی این اشتباه را در بودجه دولت دیدیم، کار مهمی را اعضای کمیسیون آموزش مجلس انجام دادند و این بود که توانستیم منبع جدیدی را پیشنهاد داده و این تصویب شد. این مصوبه اختصاص یک درصد از درآمد بانک‌ها و شرکت‌های دولتی بود که به این کار اختصاص داده شد.

    وی تصریح کرد: این یک قانون است و سال قبل تصویب شد و برای سال جاری 3 هزار میلیارد تومان است که تاکنون 900 میلیارد تومان آن واریز شده است.

    رئیس کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: برای سال آینده این منبع حدود 5 هزار و 200 میلیارد تومان است که تاکنون، 3 هزار و 570 میلیارد تومان آن به پاداش پایان خدمت فرهنگیان و دانشگاه اختصاص داده شده است.

    زاهدی با بیان اینکه عمده این بودجه به آموزش و پرورش اختصاص داده می‌شود، ابراز داشت: یقیناً پاداش پایان خدمت سال 96 فرهنگیان  پرداخت خواهد شد و امیدواریم اگر امکان پرداخت آن برای دولت فراهم شد، آن را بپردازد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی