عصر بازار

رایزن بازرگانی ایران:

صادرات غیر نفتی ایران به اندونزی ۲۱۷ درصد رشد داشت

عصر اعتبار-رایزن بازرگانی ایران در اندونزی گفت:بر اساس آمارهای منتشر شده توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران، صادرات غیر نفتی کشورمان به اندونزی در ۹ ماهه سال ۱۳۹۶ با ۲۱ درصد رشد نسبت به دوره مشابه قبلی به ۴۰۰ میلیون دلار افزایش یافت.

صادرات غیر نفتی ایران به اندونزی ۲۱۷ درصد رشد داشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، انور کمری رایزن بازرگانی ایران در اندونزی افزود: رقم 400 میلیون دلار نسبت به 126.7 میلیون دلار دوره مشابه سال قبل، از نظر وزنی 78.5 درصد و از نظر ارزش 217 درصد افزایش پیدا کرده است.

    به گفته کمری ' طبق این آمارها، فلزات معمولی و مصنوعات آنها با 195 میلیون دلار صادرات در مقایسه با رقم 25 میلیون دلار دوره مشابه سال قبل بیشترین رشد صادرات به اندونزی را داشته است.'
    کمری گفت : در بین فلزات معمولی صادرات آهن و فولاد از ایران به اندونزی به 182 میلیون دلار رسیده که در مقایسه با 18 میلیون دلار دوره مشابه سال قبل از نظر ارزشی 874 درصد و از نظر وزنی 776 درصد رشد داشته است.
    وی افزود: همچنین صادرات روی از 80 هزار دلار به 4 میلیون دلار و سرب از 6 میلیون دلار به 8 میلیون دلار رسیده است. پس از فلزات معمولی سوختهای معدنی با صادرات 195 میلیون دلار و105 درصد رشد بیشترین تاثیر را در افزایش صادرات کشورمان به اندونزی داشته است.
    کمری تاکید کرد : در این دوره محصولات پلاستیکی، فرش و مواد نساجی و محصولات شیمیایی نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل از افزایش صادرات برخوردا بوده اند.
    طبق این گزارش، در مقابل در همین دوره واردات از اندونزی از 151 میلیون دلار در 9 ماهه سال گذشته به 115 میلیون دلار در 9 ماهه سال جاری رسید که از نظر ارزشی 23 درصد و از نظر وزنی 50 درصد کاهش نشان می دهد. خمیر چوب و مواد سلولزی با 23 درصد، محصولات معدنی با 70 درصد و مواد نسجی با 38 درصد از جمله محصولاتی بوده اند که واردات آنها از اندونزی در این دوره کاهش یافته است.
    کمری پیش بینی کرد: حجم تجارت دو کشور ایران و اندونزی تا پایان سال جاری به حدود 700 میلیون دلار برسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو