عصر بازار

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام کرد؛

کاهش ۱۵ درصدی جمعیت تحت پوشش کمیته امداد به علت خودکفایی

عصر اعتبار- رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: ظرف یک سال و نیم گذشته ۱۵ درصد از جامعه آماری افراد تحت پوشش کمیته امداد به علت خودکفایی و خوداشتغالی کاسته شده است.

کاهش ۱۵ درصدی جمعیت تحت پوشش کمیته امداد به علت خودکفایی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سیدپرویز فتاح امروز در جمع خبرنگاران شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: اساسی ترین مأموریت در کمیته امداد بحث استقلال مالی و خودکفایی خانواده ها بوده و سعی بر آن است تا حتما خانواده های تحت پوشش به سمت خود کفایی بروند.

    وی با بیان اینکه امسال وام خوبی در سطح کشور برای پرداخت به خانواده های تحت پوشش امداد در راستای خودکفایی در نظر گرفته شد، افزود: امسال 2 هزار و 100 میلیارد تومان وام قرض الحسنه برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد به منظور استقلال و خودکفایی درنظر گرفته شد که بین بانک ها توزیع شده و استان ها و شهرستان ها از آن سهمیه دارند. در کشور تا به امروز متوسط جذب این میزان از تسهیلات 65 درصد و در استان همدان 60 درصد بوده است.

    فتاح با اشاره به اینکه تسهیلات و وام سال گذشته به صورت 100 درصدی جذب شد که این امر در کشور و بانک‌ها در این راستا استثنایی و بی‌نظیر بود، تصریح کرد: با توجه به عملکردی که سال گذشته مجلس و دولت از کمیته امداد در جذب تسهیلات دیده، میزان وام قرض الحسنه امسال به دو برابر افزایش یافت که هدف بر جذب 100 درصدی آن خواهد بود.

    وی با تاکید بر اینکه باید در جذب این وام دقت و منتهی به اشتغال شود، خاطرنشان کرد: این آمار خودکفایی با استفاده از وام‌های اشتغال در سامانه دولت ثبت می‌شود.

    فتاح با اشاره به پرداخت 102 فقره وام اشتغال در سال قبل، افزود: با توجه به افزایش سطح وام از 15 به 20 میلیون تومان، پیش بینی می شود تا پایان امسال 140 فقره وام به مددجویان کمیته امداد پرداخت شود که در سال 98-97 امیدواریم شاهد خودکفایی و خروج آنان از خانواده امداد باشیم.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه بحث خروج مددجویان از کمیته امداد به علت برخی از عوامل چون ازدواج، ساخت مسکن برای مددجویان توسط امداد، معافیت سربازی، خودکفایی و ... طبیعی است، یادآور شد: برای خروج مددجویان از تحت پوشش کمیته امداد، درآمد مددجویان مور ارزیابی قرار می گیرد که در همین راستا سال گذشته 50 درصد حداقل حقوق دستمزد معادل 465 هزار تومان درآمد طبق ضوابط باید از تحت حمایت امداد خارج می‌شد.

    فتاح گفت: در سال جاری این میزان درآمد و دستمزد حقوق در ارزیابی‌ها برای خروج مددجو حداقل به 750 تا 940 هزار تومان افزایش یافته که در این صورت براساس ضوابط باید از تحت حمایت کمیته امداد خارج شوند.

    وی بابیان اینکه با خودکفا شدن مددجویان، مستمری آنان قطع می شود اما سایر خدمات و بیمه ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: با همین روش ظرف یک سال و نیم گذشته 15 درصد از جامعه آماری امداد کاسته شده که این امر نقطه قوتی برای کمیته امداد محسوب می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون 160 هزار خانوار به علت خودکفا شدن از خانواده کمیته امداد خارج و 120هزار خانوار جدید جایگزین شده اند، گفت: در کل 40 هزار خانوار را در سالجاری توانسته‌ایم از جامعه آماری کمیته امداد کاهش دهیم.

    فتاح با بیان اینکه ساخت مسکن مددجویی یکی از اولویت‌ها برای مددجویان فاقد مسکن است، اظهار کرد: مسکن مددجویی بیشتر با کمک خیرین و کمک های امدادی در حال انجام بوده و متوسط برای هر سال ساخت 15 تا 30 هزار واحد مسکن بوده است.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: با هماهنگی دولت و مجلس مصوب شد که در سال آینده 50 هزار واحد مسکن مهر به صورت تهاتری به کمیته امداد داده شود و کمیته امداد پذیرفت اگر هر نقصی در این واحدهای مسکن مهر وجود داشت برطرف و تکمیل و به مددجویان تحت پوشش واگذار کند.

    به گزارش ایسنا، سید پرویز فتاح امروز در جمع کارکنان کمیته امداد شهرستان اسدآباد در سفر خود به این شهرستان در راستای بازدید میدانی و در جریان مشکلات قرار گرفتن این منطقه، اظهار کرد: کار کمیته امداد یک کار حاشیه‌ای نبوده و نباید آن را مادی و کمی در نظر گرفت، بلکه باید برای کمیته امداد اعتقاد و جان و روح خود را بگذاریم؛ چرا که افتخار این نهاد مقدس زیر نظر ولایت بودن است.

    وی با بیان اینکه همه مشکلات امروز ما ناشی از دور شدن از مسلک و مکتب و راه امام (ره) است، خاطرنشان کرد: همه ما مسئولان باید مراقب باشیم که در عهد و پیمان خود به امام راحل همواره ثابت قدم بمانیم چرا که همه ما امامی و جیره خوار مکتب انقلاب و امام راحل هستیم.

    فتاح با تأکید بر خدمت به امت امام توسط مسئولان تصریح کرد: امسال میزان مستمری مددجویان به 3 برابر افزایش یافت و وام 1000 میلیاردی قرض الحسنه به 2 هزار و 100 میلیارد تومان ارتقاء داشت.

    وی از افزایش 20 درصدی درآمدهای کمیته امداد از محل کمک های مردمی در 10 ماه گذشته خبر داد و گفت: درآمدهای مردمی در سالجاری در کمیته امداد تحقق یافته و این نهاد مقدس بر روی برنامه در حال حرکت است.

    فتاح با تأکید بر اینکه برنامه محوری در امداد را باید پیش ببریم و متوقف نشویم، تصریح کرد: در جذب باقی مانده وام قرض الحسنه به صورت 100 در صدی باید بکوشیم.

    وی با اشاره به اینکه نیروهای ارزشی و انقلابی نباید از مسائل فرهنگی مددجویان غافل باشند، افزود: باید بحث پایش در راستای خروج و ورود مددجویان باتدبیر و نگاه هوشمندانه به صورت مستمر ادامه داشته باشد؛ چرا که کمیته امداد جای دائم نبوده و تنها به صورت یک اورژانس اجتماعی در راستای خودکفا شدن مددجویان است.

    فرماندار شهرستان اسدآباد نیز اظهار کرد: با وجود تبلیغات و اطلاع رسانی پررنگ در شهرستان اسدآباد، متقاضیان استفاده از تسهیلات اشتغال فراگیر و خوداشتغالی و کارآفرینی کمتر از 250 نفر بوده و این در حالیست که در هشت ماه گذشته بیش از 9 هزار نفر متقاضی اضافه شدن به خانواده کمیته امداد اسدآباد هستند.

    حسین افشاری خاطرنشان کرد: نداشتن شعبه صندوق ولایت در شهرستان اسدآباد یکی از مشکلات افراد مددجو کمیته امداد این شهرستان است که راه‌اندازی این شعبه در حل امور مددجویان بدون مراجعه به استان از نقش موثری برخوردار خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی