عصر بازار

قیمت طلا کاهش یافت

عصر اعتبار- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۳۴۷ دلار و ۴۰ سنت رسید.

قیمت طلا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، در حالی که تجار به دنبال نشانه هایی از چشم انداز سیاست پولی آمریکا در سال جاری میلادی هستند، قیمت طلا در آستانه انتشار آمارهای بازار کار آمریکا در اواخر امروز، قیمت طلا امروز کاهش یافت.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد کاهش به 1347 دلار و 40 سنت رسید. قیمت فلز زرد از ابتدای هفته جاری تاکنون 0.1 درصد کاهش یافته است. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.2 درصد افزایش به 1351 دلار رسید.

    تجار در انتظار انتشار گزارش دولت آمریکا از بازار کار این کشور هستند. بر اساس تحقیق رویترز از اقتصاددانان، تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش غیرکشاورزی آمریکا در ماه ژانویه احتمالا 180 هزار مورد افزایش یافته است. پیش بینی شده که نرخ بیکاری بدون تغییر در سطح پایین ترین رقم 17 سال گذشته یعنی 4.1 درصد باقی بماند.

    تحلیلگران معتقدند، آمارهای قوی تر از حد انتظار از بازار کار آمریکا، نرخ پایین بیکاری و افزایش دستمزدها سیگنال هایی مبنی بر تقویت اقتصاد آمریکا هستند و ممکن است به نوبه خود موجب تقویت ارزش دلار و تضعیف طلا شوند.

    فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه در نشست ماهیانه خود نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرد، اما چشم انداز نرخ تورم را بالا برد.

    وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز گفت، با توجه به عبور قیمت ها از سطح مقاومت 1347 دلار، انتظار می رود قیمت طلا به 1357 دلار برسد.

    دلار امروز بخشی از کاهش ارزش خود در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی را جبران کرده و با توجه به تمرکز سرمایه گذاران روی تقویت مجدد اقتصادی حوزه یورو، در مسیر کاهش هفتگی قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی