عصر بازار

رئیس اتاق بازرگانی ایران خبر داد:

اعطای تسهیلات تجاری و صدور روادید برای تجار ایرانی در مبادلات با کشورهای مسیر جاده ابریشم

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: یکی از برنامه های اتاق های بازرگانی ایران که هم اکنون به عنوان نایب رئیس اتاق های بازرگانی جاده ابریشم در این سازمان حضور دارد اتخاذ تصمیم های جدید در راستای اعطای تسهیلات تجاری و صدور روادید برای تجار است.

اعطای تسهیلات تجاری و صدور روادید برای تجار ایرانی در مبادلات با کشورهای مسیر جاده ابریشم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، غلامحسین شافعی روز شنبه در دومین روز بیست و نهمین کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی و دومین کنفرانس جاده ابریشم اظهار کرد: نخستین تاثیر پروژه جاده ابریشم برای ایران پرداختن به ظرفیت های داخلی کشورمان در بخش های مختلف اقتصادی و تجاری و ورود به عرصه جهانی است که این امر موجب افزایش همکاری ها و رشد و توسعه روابط اقتصادی با دیگر کشور ها خواهد شد.
    وی ادامه داد: در این ارتباط اتاق بازرگانی بین المللی جاده ابریشم از سوی فدراسیون اتاق های بازرگانی برای توسعه اقتصادی میان 65 اتاق بازرگانی تشکیل شد و گسترش تعاملات دو و چند جانبه واقع در این مسیر در زمینه تجاری، سرمایه گذاری، حذف موانع تجاری و حذف تعرفه های گمرکی را در دستور کار خود دارد.
    رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: اتاق ایران هم در این زمینه برنامه هایی تدوین کرده و در اختیار اتاق بازرگانی جاده ابریشم قرار خواهد داد. در داخل کشور هم باید زیرساخت های لازم با همکاری دولت، مجلس و نهادهای ذیربط آماده شود و اگر قوانین دست و پاگیری دارد این مشکل برطرف شود.
    وی در خصوص بکارگیری ظرفیت های سیاسی در توسعه همکاری های اقتصادی نیز پیشنهادهایی ارائه کرد.
    شافعی این پیشنهادها را شامل استفاده از ظرفیت های سیاسی احزاب کشورهای واقع در مسیر جاده ابریشم در جهت کسب حمایت برای افزایش همکاری های اقتصادی و کمک به اجرای پروژه های جاده ابریشم، فراهم آوردن تسهیلات صدور روادید فعالان اقتصادی میان کشورهای واقع در مسیر جاده ابریشم، توجه ویژه به تحکیم پیوندهای اقتصادی میان کشورهای مختلف از طریق تشکیل کمیته راهبردی اقتصادی با هدف هم افزایی و همکاری های اقتصادی بویژه در چارچوب پروژه های جاده ابریشم، بکارگیری ظرفیت های سیاسی کشورهای عضو در جهت رفع موانع و مشکلات سیاسی و اقتصادی و مشکلات سیاسی تحمیل شده بر هر یک از کشورهای عضو، تقویت همکاری بین المللی کنفرانس اقتصادی احزاب آسیا با جاده ابریشم به عنوان دو نهاد سیاسی و اقتصادی با هدف ارتقای همکاری کشورهای عضو در چارچوب برنامه ها و پروژه های جاده ابریشم برشمرد.
    رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: امید است برگزاری این اجلاس و تبادل نظر بین احزاب برجسته بتواند مسیر همکاری با پروژه های جاده ابریشم را هموار کرده و به نزدیک شدن کشورها و ملت های آسیبایی برای دستیابی به رشد اقتصادی و رفاه مردم منطقه منجر شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو