عصر بازار

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

قیمت فعلی دلار از توجیه اقتصادی برخوردار نیست

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نرخ تورم تک رقمی و رشد درآمدهای ارزی این انتظار وجود دارد که نرخ دلار در روزهای آینده با کاهش روبرو شود.

قیمت فعلی دلار از توجیه اقتصادی برخوردار نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سنا ، رحیم زارع در خصوص وضعیت بازار ارز گفت: نرخ ارز به صورت کلی تحت تاثیر مولفه های اقتصادی و حتی برخی اخبار سیاسی است.باید به نحوی بازار ارز مدیریت شود که تاثیرپذیری بازار ارز از اخبار سیاسی مهار شود.

    نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 مجلس شورای اسلامی ادامه داد:نرخ ارز در ماه های گذشته روندی صعودی در پیش گرفت و متاسفانه ثبات نسبی که در بازار در حدود 4سال گذشته وجود داشت، با چالش روبرو شده است.

    زارع تصریح کرد:کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در هفته گذشته جلسه ای را با حضور سیف رئیس بانک مرکزی،کرباسیان وزیر اقتصاد و شریعتمداری در کمیسیون اقتصادی برگزار کرد تا آخرین وضعیت بازار ارز بررسی شود.

    تشریح دلایل کاهش قیمت دلار در روزهای آینده

    وی ادامه داد:باید پذیرفت با توجه به رشد درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت و همچنین عرضه ارز توسط شرکت های پتروشیمی، دلیل خاصی برای افزایش قیمت دلار به بالای 4500تومان وجود ندارد و چنانچه رییس کل بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی اشاره داشتند سرمایه گذاری در بازار ارز در مقایسه با سایر بازارها منطقی نیست.

    احتمال کاهش نرخ دلار تا چهار هزار تومان

    زارع گفت: بعد از بررسی تحولات بازار ارز، روند نزولی قیمت دلار آغاز شد اما با توجه به تورم تک رقمی کشور این انتظار وجود دارد با مدیریت و نظارت بانک مرکزی بر بازار ارز، نرخ دلار تا حدود 4000تومان کاهش یابد.با توجه به نرخ تورم تک رقمی و رشد درآمدهای ارزی این انتظار وجود دارد که نرخ دلار در روزهای آینده با کاهش روبرو شود.

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:در هرصورت باید با اعمال سیاست های اقتصادی تعادل در بازار ارز فراهم شود چرا که کم توجهی به مدیریت بازار ارز به زیان اقتصاد کشور است و مهار رشد نرخ تورم در سال های گذشته را با چالش جدی روبرو می کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو