عصر بازار

بیمه ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی در کشور

عصر اعتبار- عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن صنفی کارگران ساختمانی گفت: تا سال ۱۳۸۹ حدود ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی در سطح کشور بیمه شده بودند اما از سال ۱۳۹۰ تاکنون این تعداد به ۸۰۰ هزار نفر رسیده اند.

بیمه ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی در کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمدرضا داوری عصر شنبه در جمع کارگران در شهر خلیل آباد واقع در جنوب خراسان رضوی همکاری دولت را در زمینه بیمه کارگران خوب توصیف و بیان کرد: در خراسان رضوی نیز از مجموع 145 هزار کارگر ساختمانی شاغل در این استان 62 هزار نفر تاکنون بیمه شده اند و امیدواریم بقیه آنها نیز با ثبت نام در 'سامانه رفاهی' زیر چتر خدمات بیمه قرار گیرند.
    وی انجمن صنفی کارگری را در صدد احقاق حق کارگران ساختمانی و پیگیری کارهای قانونی این افراد ذکر و بیان کرد: مشکلات و چالشها در حوزه کارگران ساختمانی زیاد و غرامت دست مزد یکی از این موارد است که مورد پیگیری انجمن صنفی کارگران قرار دارد.
    کانون انجمنهای صنفی کارگران ساختمانی 150 انجمن صنفی این طیف از کارگران را در سراسر کشور زیر پوشش خود دارد.
    رئیس انجمن صنفی کارگران خلیل آباد نیز در این نشست گفت: در چارچوب فعالیت این انجمن در بخش خدمات درمانی حق ویزیت پزشک عمومی و معاینه چشم از 18 هزار به 10 هزار تومان برای کارگران عضو کاهش یافت و چنانچه نیاز به تجویز عینک توسط پزشک متخصص باشد تا 25 درصد تخفیف داده می شود. در بخش دندانپزشکی هم معاینات اولیه رایگان بوده و برای سایر هزینه ها برای کاگران تا 15 درصد تخفیف داده می شود.
    مهدی نجفی افزود: برگزاری کلاسهای رایگان آموزشی ایمنی و حوادث کار با همکاری اداره تعاون و مرکز فنی و حرفه ای، آموزش قوانین کار و بیمه با همکاری اداره تعاون و سازمان تامین اجتماعی از دیگر اقدامات این انجمن بوده اند.
    خلیل آباد در فاصله 242 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی