عصر بازار

وزیر نیرو اعلام کرد؛

نهایی شدن ۱۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در صنعت برق

عصر اعتبار- وزیر نیرو گفت: ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار قرارداد سرمایه گذاری خارجی در بخش برق کشور نهایی شده است.

نهایی شدن ۱۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در صنعت برق
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر ، رضا اردکانیان افزود: دو و نیم میلیارد دلار از این سرمایه گذاری در زمینه تولید دو هزار مگاوات برق در نیروگاه های خورشیدی است که 70 درصد این سرمایه گذاری را از خارج تأمین می کنیم.

    وی گفت: در دهه فجر امسال پنج هزار و 317 طرح انتقال، توزیع و فوق توزیع با سرمایه گذاری 27 هزار و 840 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد که از جمله آنها 43 طرح نیروگاه های تجدیدپذیر به ظرفیت 183 مگاوات است.

    اردکانیان افزود: هفت پروژه نیروگاهی به ظرفیت دو هزار و 723 مگاوات با سرمایه گذاری دو میلیون و 90 هزار یورو از جمله این طرح هاست.

    وی گفت: افتتاح بخش بخار نیروگاه چادرملو با سرمایه گذاری 280 میلیون یورو و نیروگاه تابان با سرمایه گذاری 288 میلیون یورو در روز شنبه در استان یزد جمعاً به ظرفیت 320 مگاوات از جمله دیگر طرح های بخش برق در دهه فجر است.

    اردکانیان با بیان اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ظرفیت نصب شده تولید برق در کشور تنها هفت هزار و 24 مگاوات بود افزود: هم اکنون 90 درصد تجهیزات صنعت برق را در داخل کشور می سازیم و چهاردهمین کشور دنیا و نخستین کشور منطقه از نظر ظرفیت ساخت این تجهیزات هستیم.

    وی گفت: 40 سال پیش چهار هزار و 300 روستای کشور به شبکه برق متصل بودند که این تعداد هم اکنون به 57 هزار روستا رسیده است.

    اردکانیان با بیان اینکه ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر از برنامه های دولت است افزود: سالانه باید هزار مگاوات به ظرفیت برق تجدیدپذیر کشور اضافه کنیم و هم اکنون 600 مگاوات آن آماده است.

    وی گفت: در دهه فجر یکصد طرح آب رسانی شهری، روستایی و فاضلاب به ارزش 10 هزار و 140 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

    وزیر نیرو افزود: 99،4 جمعیت شهری و 73 درصد جمعیت روستایی کشور به شبکه آب شرب متصل هستند.

    وی گفت: شش میلیون جمعیت روستایی هم اکنون تحت پوشش شبکه آب آشامیدنی قرار دارند که تا پایان دولت دوازدهم این تعداد به هشت میلیون نفر خواهد رسد.

    اردکانیان افزود: 48 درصد جمعیت کشور تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند.

    وی با بیان اینکه به جای برنامه مقابله با خشکسالی در پی اجرای برنامه سازگاری با خشکسالی هستیم گفت: در بخش کشاورزی نیازمند تمرکز بر مصرف بهینه آب و انتخاب بهترین الگوی کشت هستیم و به پسآب به عنوان یک منبع عظیم توجه داریم.

    اردکانیان با بیان اینکه شش میلیارد مترمکعب برای آب آشامیدنی و صنعت کشور مصرف می شود افزود: از این مقدار 4،3 میلیارد مترمکعب پسآب تولید می شود که هم اکنون تنها ظرفیت تصفیه 1،2 میلیارد مترمکعب آن را داریم و باید روی این موضوع سرمایه گذاری کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو