عصر بازار

خط نشان فدرال رزرو برای بانک‌های متخلف آمریکایی

عصر اعتبار-فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد که تحمل سوء رفتار بانکی را در هیچ نهاد مالی این کشور ندارد و بانک‌های مختلف اجازه توسعه نخواهند داشت.

خط نشان فدرال رزرو برای بانک‌های متخلف آمریکایی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا ، فدرال رزرو آمریکا در حال اعمال مجازات بیشتر بر روی بانک ولزفارگو آمریکا به عنوان یکی از 5 بانک بزرگ این کشور است. در حال حاضر فدرال رزرو بخشی از فعالیت های بانکی ولزفارگو را تا زمانی که این بانک بزرگ آمریکایی نظارت های داخلی خود را بهبود نبخشد، فریز خواهد کرد؛ ضمن اینکه ولزفارگو موافقت کرده تا 4 نفر از اعضای هیات مدیره خود را تغییر دهد.

    همچنین طی سال های اخیر با افشاء شدن پرونده رسوایی این بانک سرشناس آمریکایی مبنی بر افتتاح حساب های جعلی و نیز فروش بیمه خودرو به مشتریانی که نیازی به آن نداشتند، شهرت آن به شدت آسیب دیده است.

    فدرال رزرو اعلام کرد که سوء استفاده رفتاری را هیچ بانکی تحمل نمی کند و بانک ولزفارگو تا زمانی که که اقدامات امنیتی و حفاظتی لازم را برای مدیریت ریسک ها و حفاظت از مشتریان خود مدیریت نکند، اجازه توسعه ندارد.

    فدرال رزرو اعلام کرد که در حال محدود کردن دارایی های ولزفارگو است و مادامی که نظارت های داخلی این بانک در عمل بهبود پیدا نکند، این رویه ادامه خواهد داشت. همچنین ولزفارگو اعلام کرد، مطمئن است که موارد امنیتی مورد نظر از سوی فدرال رزرو را در پیش خواهد گرفت و برای کسب و کار خود عملکردی شفاف و باز خواهد داشت.

    بر پایه این گزارش، ولزفارگو به این موضوع اعتراف کرده که کارمندان این بانک بیش از 3 میلیون حساب جعلی به منظور سهم فروش محصولات سرمایه ای بانک افتتاح کرده بودند و در نهایت این بانک آمریکایی از سوی رگولاتوری آمریکا، 327 میلیون دلار جریم شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی