عصر بازار

موج ارزانی مسکن در راه است

عصر اعتبار- کارشناس مسکن با اشاره به تلاش نافرجام برخی مالکان برای گران‌فروشی مسکن، گفت:‌ با توجه به این‌که تقاضاهای موثر وارد بازار مسکن می‌شود، روند افزایش قیمت غیرواقعی در برخی مناطق پایتخت متوقف شده و رو به کاهش است.

موج ارزانی مسکن در راه است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، عباس شوکتی در جمع خبرنگاران با اعلام این‌که از ابتدای امسال تا پایان دیماه مطابق حدود 150 هزار واحد مسکونی در تهران خرید و فروش شده است، اظهار کرد: طی 10 ماه سال گذشته حدود 133 هزار فقره معامله در تهران ثبت شده بود.

    وی با اشاره به این‌که مطابق آمار بانک مسکن نیز تا پایان دیماه امسال پرداخت تسهیلات خرید مسکن نسبت به 10 ماه سال گذشته حدود 30 درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: طی ماه‌های اخیر در مناطق شمالی تهران، برخی مالکان که همچنان تحت تاثیر انتظارات تورمی قرار دارند حدود 40 درصد به قیمت واحدهای نوساز خود اضافه کردند.

    وی در عین حال با اشاره به این‌که با توجه به افزایش قیمت‌ها طی سال‌های گذشته این اقدام برخی مالکان نتیجه عکس داشت، تصریح کرد: واقعیت آن است که بازار مسکن کشش افزایش قیمت را ندارد و به همین دلیل علی رغم تلاش برخی برای گران کردن مسکن، قیمت‌های واحدهای مسکونی نوساز در حال بازگشت به نرخ‌های قبلی است.

    وی تاکید کرد: به خریداران واقعی مسکن توصیه می‌شود ورود به بازار مسکن را به زمانی موکول کنند تا این بخش ثبات بیشتری برخوردار شود.

    کارشناس مسکن با بیان این‌که در ادامه افزایش قیمت مسکن طی چند ماه آینده را کمتر از نرخ تورم ارزیابی کرد و با اشاره به روند افزایشی معاملات مسکن گفت:‌ با توجه به طرح‌های دولت برای پرداخت تسهیلات، روند معاملات مسکن در متراژهای متوسط رو به رشد بوده، در عین حال به هیچ عنوان جهش قیمت مسکن در بازار روی نخواهد داد.

    شوکتی همچنین با اشاره به جدیدترین آمار مسکن،‌اظهار کرد: طی 10 ماه نخست امسال حدود 57 درصد واحدهای مسکونی معامله شده در تهران از متوسط قیمت هر مترمربع یعنی 5.2 میلیون تومان کمتر بوده که این مسئله حکایت از ورود مصرف‌کنندگان واقعی به بازار مسکن دارد.

    وی با یادآوری این‌که بیشترین تقاضا در تهران برای واحدهای مسکونی 150 تا 200 میلوین تومانی بوده است، افزود: بیشترین تقاضا نیز برای واحدهای مسکونی با مساحت کمتر از 80 مترمربع بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی