عصر بازار

نماینده مجلس:

گزارش بودجه‌ای شرکت‌های دولتی بعد از رسیدگی به تبصره‌ها بررسی می‌شود

عصر اعتبار- در پی اخطار حجت‌الاسلام سلیمی مبنی بر در اختیار قرار نگرفتن گزارش بودجه‌ای شرکت‌های دولتی، مطهری گفت: این گزارش آماده است و بعد از رسیدگی به تبصره‌های بودجه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

گزارش بودجه‌ای شرکت‌های دولتی بعد از رسیدگی به تبصره‌ها بررسی می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی در جلسه علنی یکشنبه مجلس با استناد به اصلول 52 و 53 قانون اساسی گفت: متاسفانه مجلس هر سال در قالب بودجه‌های سالانه، قانونگذاری می‌کند.

    نماینده مردم محلات اظهار کرد: وظیفه مجلس رسیدگی به اعداد و ارقام بودجه سنواتی است اما در لابلای رسیدگی به لایحه بودجه ده‌ها قانون نیز تصویب می‌کنیم.

    این عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین نسبت به ارائه نشدن گزارش بودجه‌ای شرکت‌های دولتی انتقاد کرد و افزود: با وجود دستور رئیس مجلس و جنابعالی هنوز گزارش بودجه‌ای شرکت‌های دولتی که عددی بین 800، 900 هزار میلیارد تومان از پول کشور در اختیار این شرکتها است به مجلس ارائه نشده است.

    وی ادامه داد: وقتی مجلس به بودجه 300، 400 هزار میلیارد تومانی عمومی کشور رسیدگی می‌کند، به طریق اولا باید به بودجه شرکت‌های دولتی که بسیار بیشتر از بودجه عمومی است رسیدگی کند.

    مطهری در پاسخ به اخطار نماینده مردم محلات در مجلس گفت: گزارش شرکت‌های دولتی آماده است و بعد از تبصره‌های لایحه بودجه 97 رسیدگی می شود.

    نماینده مردم تهران در مجلس با تایید بخش اول اخطار سلیمی گفت: این حرف درستی است که در لوایح بودجه نباید قانونگذاری کنیم اما وقتی در کمیسیون تلفیق حکمی تصویب می شود مجبوریم در صحن علنی نیز بررسی‌ها را دنبال کنیم. بهتر است کمیسیون تلفیق به این مسئله توجه کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی