عصر بازار

خبر خوش مجلس و دولت؛

اختصاص ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت بدهی دارو و تجهیزات پزشکی

عصر اعتبار-رییس فراکسیون غذا و داروی مجلس از اختصاص ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت بدهی تولیدکنندگان و واردکنندگان دارو تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت که بدهی‌های بخش تجهیزات پزشکی، مواد مصرفی و دارویی بالغ بر ۷۰۰۰ میلیارد تومان است که بیش از ۳۰۰۰ میلیارد آن مربوط به تجهیزات پزشکی است.

اختصاص ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت بدهی دارو و تجهیزات پزشکی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، همایون هاشمی اظهار کرد: بدهی بخش تجهیزات پزشکی، مواد مصرفی و دارویی بالغ بر 7000 میلیارد تومان است که نصف این میزان یعنی بیش از 3000 میلیارد تومان به بدهی تجهیزات پزشکی اختصاص دارد البته عمده تجهیزات پزشکی در کشورمان ساخته می‌شود و تنها مقداری از آن وارد می‌شود.

    وی ادامه داد: با توجه به این میزان بدهی جلسات متعددی در فراکسیون غذا و دارو و کمیسیون بهداشت با حضور نمایندگانی از صنف دارو و تجهیزات پزشکی و مسئولان مربوطه برگزار شد که در نهایت نتیجه آن شد که آقای نوبخت معاون رییس‌جمهور دستور اختصاص دو هزار میلیارد تومان را برای پرداخت بدهی این بخش صادر کرد.

    این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس توضیح داد: آقای نوبخت 2000 میلیارد تومان پول را به صورت نشانه‌دار برای دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص داده و به خزانه ابلاغ کرده که این میزان پول فقط باید به این بخش اختصاص یابد.

    هاشمی با بیان اینکه بعد از اجرای طرح تحول، چرخش مالی در بخش دارو و تجهیزات پزشکی رخ داد که باعث اختلالاتی شد، گفت: در حال حاضر تلاش‌های بسیاری برای حل مشکل این صنوف انجام شده است که علاوه بر اختصاص 2000 میلیارد تومان از خزانه برای پرداخت بدهی آنها، 2000 میلیارد تومان اوراق مشارکت نیز اختصاص یافته که ظاهرا تامین شده و قرار است به زودی توزیع شود. قطعا با این میزان بخش عمده‌ای از مشکلات این صنف حل خواهد شد. صاحبان این صنایع نیز از این اقدامات راضی و خشنود هستند.

    رییس فراکسیون غذا و دارو درباره نحوه توزیع 2000 میلیارد تومان پول در خزانه برای پرداخت بدهی‌ها، گفت: از 2000 میلیارد تومان، 400 میلیارد تومان هفته گذشته از طریق سازمان بیمه سلامت برای داروخانه‌ها توزیع شد. حدود 1600 میلیارد تومان باقی می‌ماند که قرار است به صورت استانی و در دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع شود چون معمولا دانشگاه‌ها راسا اقدام به خرید می‌کنند به همین دلیل آنها باید از طریق منابعی که به زودی در اختیارشان قرار می‌گیرد بدهی را به صاحبان تجهیزات پزشکی و دارویی پرداخت کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی