عصر بازار

درپی حادثه زلزله کرمانشاه بیمه البرز تا کنون ۵۰ میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده است

عصر اعتبار- مدیرعامل بیمه البرز در دیدار با استاندار استان کرمانشاه،‌اعلام کرد: بیمه البرز تا کنون پنجاه میلیارد ریال خسارت به بیمه‌گزار ان خسارت دیده خود در زلزله کرمانشاه خسارت پرداخت کرده است.

درپی حادثه زلزله کرمانشاه بیمه البرز تا کنون ۵۰ میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، سید رسول تاجدار در دومین سفر خود به کرمانشاه پس از زلزله اخیر و در دیدار با هوشنگ بازوند، استاندار این استان، گفت: شرکت بیمه البرز پس از وقوع زلزله کرمانشاه با اعزام همکاران و کارشناسان سایر استان‌ها به کرمانشاه و تشکیل ستاد ویژه رسیدگی به خسارت‌های بیمه‌شدگان، کار رسیدگی به پرونده های خسارت را آغاز کرد و هم اکنون تمامی مورادی که به شرکت اعلام خسارت شده توسط کارشناسان ارزیاب، بازدید و خسارت آنها برآورد شده است.

    وی افزود: بیشتر خسارت ها مربوط به منازل مسکونی خانواده معظم شهدا بود که طی قرارداد منعقده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، تحت پوشش بیمه البرز قرار داشته‌اند. ‌بر این اساس، از تعداد حدود 9 هزار و 400 فقره پرونده خسارت تشکیل شده، تعداد هشت هزار و 400 فقره مربوط به منازل مسکونی خانواده معظم شهدا است که خسارت تمامی پرونده‌های تشکیل شده ارزیابی و با توجه به مفاد قرارداد فی‌مابین جهت احراز مالکیت و ذینفع، لیست 6400 فقره تاکنون در چند مرحله از طریق شعبه کرمانشاه این شرکت تحویل بنیاد شهید استان شده است که متعاقب ارسال تصویر اسناد مالکیت مورد تأیید بنیاد شهید (بیمه‌گزار) پس از تطبیق با شرایط قرارداد، رسیدگی و پرداخت خواهد شد.

    مدیرعامل بیمه البرز درباره رسیدگی به خسارت‌های غیر از منازل مسکونی خانواده شهدا، توضیح داد:  حدود هزار فقره پرونده نیز مربوط به سایر بیمه‌شدگان شامل منازل مسکونی کارکنان بانک‌های ملی، سپه، کشاورزی و بیمه مرهونات این بانک‌ها تشکیل و رسیدگی شده که پس از تکمیل مدارک پرونده‌ها، خسارت آنها نیز پرداخت خواهد شد.

    تاجدار درباره موانع رسیدگی به پرونده‌های خسارتی زلزله، گفت: اعتراض‌های مکرر خسارت‌دیدگان به مبالغ خسارت برآوردی که توسط کارشناسان ارزیاب دارای پروانه از بیمه مرکزی یا کارشناسان رسمی دادگستری انجام شده، متاسفانه روند رسیدگی به پرونده‌های خسارت را با کندی مواجه کرده است.

    وی ادامه داد: دلیل بیشتر این اعتراض  ها ناشی از مقایسه نظریه کارشناسان بنیاد مسکن و نظریه ارزیابان خسارت بیمه و  اطلاع دقیق نداشتن از اصول بیمه‌ای، شرایط و تعهدات قرارداد منعقده است. به طوریکه براساس نظریه کارشناسان بنیادمسکن در جهت مقاوم سازی بناهای آسیب دیده یا اصرار آسیب‌دیدگان به جهت حصول شرایط استفاده از تسهیلات اعلامی عمدتاً برای بناهای با خسارت‌های جزئی و قابل مرمت، طبق نظریه کارشناسان بنیاد مسکن تخریب تجویز شده است در حالی که برابر اصول فنی و اساسی بیمه، تعهد بیمه‌گر بعد از وقوع حادثه، اعاده وضعیت خسارت دیده به موقعیت قبل از حادثه است و لذا خسارت با توجه به ارزش منزل مسکونی قبل از حادثه با توجه به سن بنا و ساختار و مصالح به کار رفته براساس نظریه کارشناس ارزیاب تعیین می‌شد و این طبیعی است که حتی در موارد خسارت کلی در مورد مثلاً خانه‌های با سازه گلی، خشتی و آجری قطعاً خسارت کمتر از ارزش بیمه شده توافقی که براساس قرارداد برای کلیه منازل مسکونی خانواده شهدا لحاظ شده خواهد بود.

    تاجدار تأکید کرد: اولویت ما رسیدگی به پرونده‌های خسارت در استان‌های کرمانشاه، ایلام، کردستان و کرمان است و برای موارد اعتراضی بر اساس مذاکرات صورت گرفته با بیمه‌گزار مطابق نظرکمیته مشترک فی‌مابین بررسی و تعیین تکلیف خواهد شد ولی براساس اصول متداول و رویه حاکم در کل دنیا، میزان ارزیابی خسارت بر مبنای نظریه کارشناسی بیمه‌گر تعیین می‌شود که البته در صورت اعتراض زیان‌دیده، ساز و کارهای تجدید‌نظر و رسیدگی در قانون پیش‌بینی شده است که ما هم همین رویه را دنبال خواهیم کرد.

    وی گفت: پرونده‌های خسارتی مرتبط با منازل خانواده معظم شهدا و ایثارگران علاوه بر ایجاد مشکلات در اذهان عمومی که به واسطه مصاحبه برخی از مسئولان که از تعهدات و شرایط قرارداد فی‌مابین اطلاعات کافی را ندارند، بیمه‌گزار (بنیاد شهید) نیز وظایف و تعهدات خود در قرارداد مذکور را به طور کامل انجام نداده که موضوع درحال پیگیری است.

    مدیر عامل بیمه البرز اعلام کرد: تسریع در رسیدگی و پرداخت خسارت بیمه شدگان در چارچوب قراردادهای بیمه‌ای از سیاست‌های اساسی و اصلی بیمه البرز است و این شرکت از ده سال قبل در شاخص ارائه خدمات به موقع به بیمه‌گزاران و حصول رضایت آنان رتبه برتر را در صنعت بیمه به خود اختصاص داده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو