عصر بازار

دکتر غلامرضا حیدری کرد زنگنه :

رشد و توسعه بیمه معلم در کنار ناوگان ملی تداوم می‌یابد

عصر اعتبار- رییس هییت مدیره شرکت بیمه معلم در گفتگوی اختصاصی از برنامه‌های آینده شرکت ، ورود به فرابورس ، وضعیت بیمه‌های دریایی و ... سخن می‌گوید

رشد و توسعه بیمه معلم در کنار ناوگان ملی تداوم می‌یابد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، شرکت بیمه معلم بر اساس سند استراتژیک تدوین شده، مصمم است تا پایان سال 1400 در بین 5 شرکت برتر صنعت بیمه قرار گیرد. مسلماً این مهم با مدیریت ریسک، موفقیت در فضای کسب و کار، برنامه‌ریزی، اصول و قواعد حرفه‌ای قابل دستیابی است.

    این شرکت قصد دارد با جلب رضایت مشتری، سودآوری و توانگری مالی، برتری خود را در بین شرکت‌های بیمه به اثبات برساند. در حال حاضر بیمه معلم طرحی در دست اجرا دارد تا شرایطی ایجاد کند که واردکننده پیش از رسیدن کالا به گمرکات کشور بتواند از پوشش بیمه باربری استفاده کند. دکتر غلامرضا کرد زنگنه رئیس هیئت‌مدیره شرکت بیمه معلم در گفت‌وگو با پیام‌دریا ضمن تشریح این طرح از برنامه‌های آینده، ورود به فرابورس، وضعیت بیمه‌های دریایی و ... سخن می‌گوید:

    وضعیت بیمه‌های دریایی در حال حاضر چگونه است؟

    بیمه‌های دریایی در کشور از وضعیت خوبی برخوردار است. روند صعودی صدور بیمه‌نامه‌ها در پنج سال گذشته حاکی از رشد و توسعه است. بر اساس آمار بیمه مرکزی تعداد بیمه‌نامه شناورهای دریایی در حال افزایش می‌باشد.
    ایران حدود دو سال است که به عضویت کنوانسیون نایروبی (حفاظت و ایمنی از آب‌ها) درآمده است. بر اساس این کنوانسیون مالکان شناور باید پوشش‌های مربوط به آلودگی و لاشه شناور را از شرکت‌های بیمه خریداری کنند. از سال 94 این کار در کشور شروع شده است و در حال حاضر نیز ادامه دارد. به این ترتیب شرکت‌های بیمه با حجم بالایی از متقاضیان مواجه شده‌اند که بر اساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی و درخواست مالک شناور باید پوشش‌های مربوط به آلودگی و لاشه شناورها را دریافت کنند. این کار روزبه‌روز در حال گسترش است زیرا شناورهای با GT پایین را هم شامل می‌شود.


    چه طرح‌ها و پروژه‌های جدید خدمات بیمه‌ای را در دست مطالعه و یا اجرا دارید؟

    برنامه ما برای سال‌های آتی این است که از پتانسیل‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در کشورهایی مانند روسیه، هند، چین و ... به عنوان بزرگ‌ترین سهام‌دار بیمه معلم استفاده و در حقیقت شرایطی را ایجاد کنیم که واردکننده پیش از رسیدن کالا به گمرکات کشور بتواند از پوشش بیمه باربری بر اساس کلوزهای مختلف بیمه‌ای استفاده کند. این طرح در سه ماهه نخست سال 97 عملیاتی می‌شود.

    در حال حاضر بیمه معلم چه تعداد شعبه در داخل و خارج از کشور دارد؟

    بیمه معلم هم‌اکنون دارای 59 شعبه و باجه در سراسر کشور و 4 شعبه در مناطق آزاد و یک شعبه در کشور عراق دارد.

    کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال جاری وارد پنجاهمین سال فعالیت خود شد، جنابعالی عملکرد این شرکت در دوران دفاع مقدس، تحریم و پسابرجام را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

    طبق آمار، حدود 90 درصد از حمل‌ونقل کالا در تجارت جهانی از طریق حمل‌ونقل دریایی انجام می‌شود که این نشان‌دهنده اهمیت ویژه صنعت کشتیرانی در جهان است. در کشور ایران نیز صنعت کشتیرانی با قدمت نیم‌قرن نقش کلیدی در توسعه تجارت کشور در ادوار مختلف ایفا کرده است. هر چند در شروع جنگ تحمیلی آسیب جدی به ناوگان حمل‌ونقل دریایی کشور وارد شد اما کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس توانست سرفراز بیرون آید و نقش برجسته‌ای را ایفا کند.
    در دوران تحریم‌های ظالمانه کشورهای غربی، درایت و هوشیاری مدیران و کارکنان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران باعث شد تا چرخ اقتصاد کشور متوقف نشود. بیمه معلم نیز در آن سال‌ها در کنار کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به ارائه خدمات بیمه بین‌المللی P&I اقدام کرد. آن هم در شرایطی که هم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و هم بیمه معلم از گزند تحریم‌ها مصون نبودند و مورد تحریم قرار گرفتند.
    خوشبختانه در دوران پساتحریم با دیپلماسی مناسب مدیرعامل محترم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مجدداً تعاملات بین‌المللی در حوزه حمل‌ونقل دریایی به سرعت برقرار گردید و خطوط کشتیرانی در بخش بین‌المللی به صورت منظم، فعال و عملیاتی شده است. امیدواریم در کنار رشد و بالندگی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شاهد توسعه فعالیت سایر حوزه‌های فعال در صنعت حمل‌ونقل دریایی کشور نیز باشیم. این موضوع نویدبخش آینده‌ای روشن برای صنعت حمل‌ونقل و صنایع دریایی است.
    در این میان بیمه معلم نیز بر آن است تا در کنار کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، بتواند نقش مؤثری در ایجاد آرامش خاطر در حوزه بیمه صنعت حمل‌ونقل دریایی کشور ایفا کند.

    آیا مقدمات ورود بیمه معلم به بورس فراهم شده است؟

    برنامه‌ریزی ورود بیمه‌ معلم به فرابورس در جهت جلب رضایت حداکثری سهام‌داران و رشد و تعالی شرکت است. بورس، ویترین اقتصادی یک کشور به حساب می‌آید. پذیرش شرکت‌ها در بورس نشان از پویایی، رشد و سودآوری شرکت‌ها دارد که بیمه معلم از همه این ویژگی‌ها برخوردار است. به طور خلاصه حضور بیمه معلم در فرابورس مزایای زیادی برای شرکت و سهام‌داران دارد. شرکت بیمه معلم در فرابورس پذیرفته شده و در حال انجام تشریفات مربوط به درج نماد و آماده‌سازی شرایط برای عرضه عمومی می‌باشد.

    با اجرای برجام آیا سرمایه‌گذاران خارجی برای مشارکت در طرح‌های بیمه‌ای پیشقدم شده‌اند؟

    بله، در حال حاضر کشورهای مختلف در سه بخش به بازار بیمه ایران ورود می‌کنند. بخش اول؛ مربوط به بیمه‌های اتکایی است که شرکت‌ها و کارگزاران بیمه خارجی تحت عنوان سرمایه‌گذار یا همکار با رایزنی شرکت‌های بیمه داخلی به این حوزه وارد شده و برخی از آنان همکاری خود را در بازار بیمه ایران شروع و دفاتر کاری خود را فعال کرده‌اند.
    بخش دوم؛ حوزه بیمه‌های مستقیم می‌باشد که نیازمند سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی است. این بخش کمک شایانی به انتقال دانش بیمه‌ای، ارتقاء محصولات و خدمات نوین بیمه‌ای در صنعت بیمه کشور می‌کند که این موضوع لازمه افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور به شمار می‌رود.
    بخش سوم؛ حضور کشورهای خارجی در انتقال فناوری، نرم‌افزارها و ابزارهای تخصصی بیمه است که نقش کلیدی در انتقال شرکت‌های بیمه از ساختار سنتی به ساختار مدرن و جهانی ایفا می‌کند. خوشبختانه در حال حاضر شرکت‌های خارجی در این بخش نیز ورود پیدا کرده‌اند.
    بیمه معلم نیز با درک اهمیت این موضوع، اقدامات لازم در خصوص افزایش تعامل و تلاش برای همکاری با شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی را در هر سه حوزه مذکور آغاز کرده است که امیدواریم در آینده نزدیک به نتایج خوبی دست یابیم و به یکی از شرکت‌های بیمه پیشرو در این عرصه تبدیل شویم.

      

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو