عصر بازار

نوبخت از افزایش پلکانی مالیات بر درآمد بخشی از کارکنان دولت انتقاد کرد

عصر اعتبار- سخنگوی دولت و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی برای افزایش پلکانی مالیات دریافتی از حقوق کارکنان بخش دولتی و غیردولتی، این مصوبه را برای تنها بخشی از این کارکنان قابل توجیه دانست.

نوبخت از افزایش پلکانی مالیات بر درآمد بخشی از کارکنان دولت انتقاد کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت روز یکشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت : رویکرد مجلس در توجه به اقشار کم درآمد و افزایش سقف معافیت مالیاتی سالانه از 24 میلیون تومان به 27.6 میلیون تومان هم قابل تقدیر است و هم شایسته تقدیس.
    نوبخت اضافه کرد: اینکه با اخذ مالیات پلکانی از کسانی که با فعالیت های اقتصادی درآمد بیشتری اخذ شود، قابل توجیه است؛ اما اعمال ضرایب مالیاتی بالا بر درآمد جمعی از کارکنان دولت همچون اعضای هیات علمی دانشگاه ها و قضات که درآمد آن ها صرفا به دلیل مدارج علمی بالاتر و حساسیت شغلی است؛ آیا توجیه پذیر است؟
    به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز و در ادامه بررسی بخش های درآمدی لایحه بودجه سال 1397 کل کشور با تصویب بند الف تبصره 6 لایحه، ضمن تعیین سقف معافیت مالیاتی حقوق کارکنان بخش دولتی و غیردولتی در سال آینده، میزان مالیات دریافتی از کارکنان را به صورت پلکانی تعیین کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی