عصر بازار

رئیس کمیسیون اصل ۴۴:

تاخیر در واریز پول کسب و کار را دچار اختلال می کند

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون اصل ۴۴ اگفت: تاخیر ورایز پول برداشتی از حساب مشتری و واریز به حساب فروشنده از طریق دستگاه پوز کسب و کار را دچار اختلال می کند.

تاخیر در واریز پول کسب و کار را دچار اختلال می کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، حمیدرضا فولادگر گفت: اگرچه بانک مرکزی اعلام کرده است برای جلوگیری از پولشویی و اعمال سیستم نظارتی، تاخیر ساعات واریز پول برداشتی از حساب مشتری به حساب فروشنده از طریق دستگاه پز برای جلوگیری از پولشویی و برخی سوءاستفاده‌ها انجام گرفته است اما مدیران این بانک باید توجه داشته باشند با افزایش ساعت‌های تاخیر واریز حتی تا 48 ساعت، کسب و کار دچار اختلال می شود.

    نمانیده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: از این گذشته مدیران بانکی همواره فعالان اقتصادی، تجار و کسبه را به استفاده از دستگاه‌های ای تی ام، پز و حساب اینترنتی توصیه می کنند و مزایای استفاده از این سیستم را برای آنان تشریح می کنند، اما ازسوی دیگر این چنین برای آنان مشکل به وجود می آورند.

    فولادگر خاطر نشان کرد: فعالان اقتصادی لحظه به لحظه روی آخرین موجودی حسابشان تبادلات مالی انجام داده و براساس آن چک صادر می کنند. وقتی تعداد ساعات تاخیر واریز پول افزایش یابد، حساب و کتاب آنها به هم می ریزد.

    رئیس کمیسیون اصل 44 خطاب به مدیران بانک مرکزی از آنها خواست هرچه سریعتر مشکل به وجود آمده برای فعالان اقتصادی را حل کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی