عصر بازار

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

عصر اعتبار- پس از انتشار آمارهای قوی از بازار کار آمریکا در اواخر هفته گذشته که احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره در آمریکا را بالا برد، قیمت طلا امروز با کاهش مواجه بود.

قیمت جهانی طلا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم،  قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به 1330 دلار و 60 سنت رسید. قیمت فلز زرد روز جمعه 1.2 درصد کاهش داشت که بیشترین افت یک روزه از 7 دسامبر تاکنون بود. قیمت طلا همچنین در طول هفته گذشته بیشترین افت هفتگی از هفته منتهی به 8 دسامبر را تجربه کرد.

    قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.3 درصد کاهش به 1333 دلار و 30 سنت رسید.

    بر اساس گزارش وزارت کار آمریکا، میزان فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش غیر کشاورزی آمریکا در ماه ژانویه به 200 هزار مورد رسید که بیش از پیش بینی 180 هزار موردی تحلیلگران بود و بالاترین میزان افزایش سالانه در طی بیش از 8 سال و نیم گذشته بود. متوسط دستمزد ساعتی نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.9 درصد رشد داشت که بالاترین افزایش دستمزد از ژوئن 2009 تاکنون بود.

    بارناباس گان، تحلیلگر او سی بی سی در این باره گفت: «چشم انداز ما نسبت به قیمت طلا کاهشی است... جو افزایش نرخ بهره به افزایش اشتهای ریسک پذیری سرمایه گذاران کمک خواهد کرد و این برای بازار طلا خوب نیست.»

    فدرال رزرو آمریکا در نشست هفته گذشته خود نرخ بهره را تغییر نداد، اما چشم انداز خود از نرخ تورم را بالا برد.

    افزایش نرخ بهره ضمن بالا بردن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار فلز زرد، موجب کاهش جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی