عصر بازار

معاون سازمان خصوصی سازی :

سود سهام عدالت با ارائه شماره شبا واریز می شود

عصر اعتبار- معاون سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: عدم واریز سود سهام عدالت در مرحله اول و دوم بخاطر ارسال نشدن شماره شبا از سوی مشمولان بوده و بعد از تأییدیه شبای این افراد سود سهام عدالت برای آن ها واریز می شود.

سود سهام عدالت با ارائه شماره شبا واریز می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا ، داوود خانی معاون سازمان خصوصی سازی درباره دلیل عدم واریز سود نقدی مجامع شرکت‌های حاضر در سبد سهام عدالت برای برخی مشمولان گفت: با توجه به فرایند زمانی اخذ تأییدیه بانکی پس از اعلام شماره شبای حساب بانکی از سوی مشمولان سهام عدالت، در مرحله دوم واریز سود نقدی عده‌ای از مشمولان دستکم طی چند روز اخیر توانسته‌اند این تأییدیه را در سامانه سهام عدالت مشاهده کنند.

    وی افزود: با وجود اخذ تأییدیه شماره شبای حساب بانکی از سامانه سهام عدالت اما به دلیل جمع‌آوری شماره‌های شبای مشمولان سهام عدالت تا قبل از اخذ این تأییدیه تا قبل از آغاز واریز سود نقدی در نوبت دوم، این دسته از افراد سود نوبت اول و دوم را در نوبت بعدی واریز سود به طور یکجا دریافت خواهند کرد.

    خانی تاکید کرد: با توجه به جمع آوری سود نقدی مجامع سال مالی 95 شرکت‌ها تا قبل از تیرماه 97 و همچنین برگزاری برخی مجامع در نیمه دوم سال انتظار می‌رود، یک یا دو مرحله دیگر به توان سود نقدی مشمولان سهام عدالت را تا قبل از آغاز فصل مجامع سال مالی 96 پرداخت کرد.

    این مقام مسئول با بیان اینکه برخی شرکت‌ها مدت قانونی واریز سود نقدی مصوب مجامع خود در بازه زمانی 8 ماهه را رعایت نمی‌کنند، افزود: برخی شرکت‌ها نیز به لحاظ دوره مالی خود ناگزیر به برگزاری مجامع عادی سالیانه خود در ماه های پایانی سال یا در اوایل سال آینده هستند که به محض دریافت این سود به حساب همه مشمولان از جمله افرادی که در نوبت اول و دوم به دلیل تأخیر در تأیید شماره شبای بانکی نتوانستند سود خود را دریافت کنند، واریز می‌شود.

    به گفته وی، در صورت تأیید شماره شبای بانکی از سوی سامانه سهام عدالت تا قبل از آغاز نوبت سوم واریز سود سهام عدالت، همه سودهای معوق که در نوبت‌های قبلی تخصیص یافته، بطور یکجا به حساب این مشمولان واریز خواهد شد.

    گفتنی است، واریز مجموع سود 79 هزار و 800 تومانی سهام عدالت در دو نوبت به حساب مشمولان این سهام طی روز های اخیر در حالی صورت گرفته که برخی مشمولان سهام عدالت به دلیل آنچه که تاخیر در اعلام تایید کد شبا حساب بانکی در سامانه سهام عدالت اعلام شده از دستیابی به این سود در این مرحله جامانده‌اند که به گفته معاون سازمان خصوصی سازی در مرحله سوم این سود معوق بعلاوه سود تعلق گرفته در مرحله جدید را دریافت خواهند کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی