عصر بازار

بانک های بریتانیایی خرید بیت کوین با کارت اعتباری را ممنوع کردند

عصر اعتبار- گروه بانکداری لویدز بریتانیا هم خرید بیت کوین با کارت های اعتباری را برای مشتریان ممنوع اعلام کرد.

بانک های بریتانیایی خرید بیت کوین با کارت اعتباری را ممنوع کردند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا ، به دنبال حرکت اخیر بانک های بزرگ آمریکایی مبنی بر اعمال ممنوعیت برای خرید ارزهای بیت کوین با استفاده از کارت های اعتباری، در تازه ترین جنبش اعمال فشار بیشتر به بازار پرتلاطم ارزهای رمزنگار، این بار گروه بانکداری لویدز بریتانیا، خرید بیت کوین با استفاده از کارت های اعتباری این بانک را از سوی مشتریان خود ممنوع اعلام کرد.

    این تصمیم در راستای نوسان شدید در بازار ارزهای رمزنگار اتخاذ شده است که به دنبال آن در صورت خرید این ارزها با کارت های اعتباری، باز پرداخت از سوی مشتریان برای بانک ها به یک چالش و به انباشت بدهی تبدیل می شود.

    همچنین دیگر بانک های بریتانیایی وابسته به گروه بانکداری لویدز شامل هالیفاکس، ام بی ان ای و بانک اسکاتلند هم ممنوعیت خرید ارزهای رمزنگار توسط کارت های اعتباری را برای مشتریان اعمال خواهند کرد.

    سقوط قیمت بیت کوین باعث ایجاد نگرانی برای بیشتر مقروض شدن صاحبان کارت های اعتباری در میان بانک های جهان شده است.

    البته رگولاتورهای آمریکا، کره جنوبی، چین، روسیه و هند نسبت به قانونمند کردن ارزهای رمزنگار هشدار داده و باندس بانک آلمان( بانک مرکزی این کشور) و وزیر دارایی فرانسه هم خواهان اعمال قوانین سفت و سخت برای ارزهای رمزنگار شده اند.

    بر همین اساس، فیس بوک هر گونه تبلیغات بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگار را به دلیل تراکنش های مشکوک آنها بر روی سایت های خود ممنوع کرده است.

    بر پایه این گزارش، پیش از این بانک های جی پی مورگان چیس و بانک آمریکا خرید بیت کوین با کارت های اعتباری را ممنوع کرده بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی