عصر بازار

رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران:

قیمت دلار واقعی نیست

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران ضمن تاکید بر اینکه دلار گران‌تر از نرخ واقعی فروخته و پیش‌بینی‌ می‌شود که مجددا به ۴۵۰۰ تومان برگردد، تصریح کرد که افزایش نرخ ارز کیفیت کالاهای وارداتی را کم می‌کند و از سوی دیگر مصرف کالاهای داخلی را بیشتر خواهد کرد.

قیمت دلار واقعی نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدرضا نجفی‌منش  اظهار کرد: طبیعتا افزایش نرخ ارز تاثیراتی در بخش‌های مختلف اقتصاد از جمله صادرات، واردات و تولید داخل خواهد داشت.

    وی ادامه داد: یکی از تاثیرات افزایش نرخ ارز این است که مردم و مصرف‌کننده‌ها به بازار داخل مراجعه می کنند، چون محصولات بازار داخل ارزان‌تر درمی‌آید و کالاهای خارجی در این شرایط گران‌تر می‌شوند؛ از این جهت طبیعی است که مصرف کنندگان از بازار کالاهای خارجی به سمت بازار کالاهای داخلی سوق پیدا کنند.

    کالاهای خارجی بی‌کیفیت‌تر می‌شوند

    رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در شرایط افزایش نرخ ارز مقاصد وارداتی تغییر می‌کند، گفت: یکی از راه حل‌ها در زمان افزایش نرخ ارز این است که بازارهای وارداتی را جایگزین کنیم. پیش از این در مقاطع زمانی قبلی وقتی قیمت ارز بالا رفت در شرایطی که بسیاری از کالاها را از اروپا وارد می‌کردیم به سمت کشورهای دیگر از جمله هند و چین رفتیم؛ کشورهایی که وارداتشان برای‌مان ارزان‌تر تمام می‌شد. در حال حاضر هم ممکن است این اتفاق بیفتد و به سراغ منابع ارزان‌تر برویم که طبیعتا اثرات خودش را تا حدود کمتری روی قیمت تمام شده می‌گذارد.

    عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با بیان اینکه این احتمال وجود دارد در این شرایط برخی کالاهای وارداتی در داخل تولید شود، اظهار کرد: اگر تولید برخی کالاها در داخل مقرون به صرفه باشد تولیدکننده‌ها برخی از کالاهای وارداتی را در داخل تولید خواهند کرد که این اقدام می‌تواند اثرات تورمی ارز را بگیرد.

    دلار به 4500 تومان برمی‌گردد

    نجفی منش درباره نرخ واقعی ارز گفت:‌ آنچه مسلم است اینکه نرخ دلار باید واقعی شود، چراکه باعث تعادل در بازار می‌شود. اکنون به نظر می‌رسد 4500 تومان نرخ واقعی دلار است؛ نه بیشتر.

    وی درباره پیش‌بینی خود از بازار ارز در روزهای آینده گفت: نرخ ارز را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و مشخص نیست که در روزها و هفته‌های آینده چه سرنوشتی پیدا کند اما پیش‌بینی من این است که دلار به حدود 4500 تومان برگردد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو