عصر بازار

خبرهای خوش مالیاتی برای اهالی مطبوعات

عصر اعتبار- معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه تنی چند از فعالان مطبوعاتی با رئیس سازمان امور مالیاتی کشور و معاونین ایشان دیدار و گفت‌وگو کردند.

خبرهای خوش مالیاتی برای اهالی مطبوعات
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمد سلطانی‌فر در این نشست 2 ساعته که در ساختمان مرکزی سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی آماری از فعالیت رسانه‌ها و کانون‌های تبلیغاتی در کشور، به مهمترین دغدغه ‌های اصحاب رسانه در حوزه مالیات اشاره کرد و گفت: هدف ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بویژه در حوزه مطبوعات و رسانه‌ها، تلاش برای تسهیل در فعالیت‌هاست.

    وی افزود: کاهش تصدی‌گری دولتی و افزایش همکاری‌های صنفی در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها در کنار رفع موانع از طریق اجرای درست قوانین، اصلاح آیین نامه‌ها و بخشنامه‌ها در اولویت کاری ما قرار دارد و به رغم وضعیت اقتصادی نامناسب مطبوعات، جامعه رسانه‌ای کشور برای ارتقای فرهنگ مالیاتی جامعه آمادگی کامل دارد.

    سید کامل تقوی نژاد، رییس سازمان امور مالیاتی کشور نیز در سخنانی با تاکید بر اینکه حوزه فرهنگ و مطبوعات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: همه تلاش من و همکاران من در سازمان امور مالیاتی کشور تسهیل امور اهالی فرهنگ است. نگاه به حوزه فرهنگ، یک نگاه بنیادی و آینده ساز است که می‌تواند پشتوانه سایر فعالیت‌ها از جمله در حوزه مالیات باشد.

    وی تاکید کرد: به دنبال این موضوع بوده و هستیم که قوانین را طوری تدوین، ترمیم و تسهیل کنیم تا حوزه مطبوعات و به طور جامع بخش فرهنگ، کمتر مالیات بپردازد.

    در این جلسه نمایندگان اصناف مطبوعاتی با قدردانی از نگاه دلسوزانه رئیس سازمان امور مالیاتی به حوزه مطبوعات، به طرح موضوعاتی همچون »مالیات شرکت‌های توزیع، مالیات مستقیم مطبوعات، مالیات تکلیفی معین شده برای قبل از سال 94، پرهیز از نگاه بخشی در حوزه‌های رسیدگی به امور مطبوعات و موسسات مطبوعاتی، مالیات بر ارزش افزوده آگهی‌ها، مالیات بر یارانه مطبوعات، حضور نماینده اصناف در تدوین آیین نامه ها و هیات‌های حل اختلاف و «مقرر شد مشکلات مربوط به «مالیات یارانه مطبوعات، مالیات بر ارزش افزوده آگهی‌های تبلیغاتی، حذف ارائه اسناد و مدارک در ماده 146 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مالیات در خصوص مطبوعات» رفع شود.

    همچنین برای سایر موارد مطرح شده در جلسه، کمیته مشترک پیگیری تشکیل و نسبت به حل موارد تصمیم‌گیری شود. بر اساس این گزارش همچنین مقرر شد یک کارشناس خبره امور مالیاتی برای حضور هفتگی در معاونت مطبوعاتی و ارائه مشاوره و پیگیری مسائل مالیاتی اصحاب رسانه معرفی شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو