عصر بازار

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد:

وصول بیش از ۴۸ هزار میلیارد ریال از معوقات بانکی در سال جاری

عصر اعتبار- رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از وصول بیش از ۴۸ هزار میلیارد ریال از معوقات بانکی در سال جاری خبر داد.

وصول بیش از ۴۸ هزار میلیارد ریال از معوقات بانکی در سال جاری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، احمد تویسرکانی در نشست خبری به منظور ارائه عملکرد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و فناوری اطلاعات به مناسبت دهه فجر اظهار کرد: سازمان ثبت به جهت مسئولیتی که بر عهده دارد و توقعاتی که مردم دارند، لازم است هر از چندگاهی مسایل و موضوعات این سازمان را به اطلاع مردم برسانیم.

    وی با بیان اینکه فعالیت‌های سازمان ثبت در راستای ایجاد نظم حقوقی در جامعه است افزود: خوشبختانه سازمان ثبت در این سنوات با طراحی‌های دقیق و یک راهبرد مشخص در حال تحول و ارتقاست.

    تویسرکانی با اشاره به فعالیت‌های 10 ماهه ثبت اسناد در سراسر کشور گفت: ما از اصحاب رسانه انتظار داریم ارتباط ما و مردم را هرچه نزدیکان کنند و بتوانیم آسیب‌های و ایرادات خود را بهتر ببینیم. بخشی از خدمات ما در حوزه املاک و اراضی و بخشی نیز در ارتباط با ثبت اسناد و برخی دیگر مربوط به حوزه‌های اقتصادی مانند ثبت شرکت‌ها و مالکیت‌های صنعتی و اختراعات است.

    رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: امروز همچنین سه پروژه در حوزه فناوری اطلاعات و چند پروژه عمرانی در نقاط مختلف بهره‌برداری می‌شود. در 10 ماه گذشته مجموعا 73 میلیون و ‌988 هزار خدمت به مردم ارائه شده که 39 درصد رشد داشته است. در 10 ماه گذشته 516 هزار و 204 واقعه ازدواج ثبت شده که نسبت به مدت مشابه 7درصد کاهش داشته است. همچنین در این مدت 147 هزار و 983 واقعه طلاق به ثبت رسیده که 4 درصد رشد را نشان می دهد.

    وی افزود: همچنین در 10 ماه گذشته در حوزه وصول مطالبات، 48 هزار و 213 میلیارد و 750 میلیون ریال معوقات بانکی وصول شده که 31 درصد رشد را نشان می‌دهد.در این زمینه 17 هزار و 31 نفر از بدهکاران بانکی ممنوع‌الخروج شدند و 9 هزار و 482 بدهکار پس از پرداخت بدهی، رفع ممنوعیت خروج از کشور گرفتند. دراین مدت، 7 هزار و 140 بدهکار ممنوع المعامله شدند و دو هزار و 644 نفر بعد از رفع بدهی مالی، رفع ممنوعیت معامله دریافت کردند.

    تویسرکانی در رابطه با ایجاد محدودیت برای بدهکاران مالیاتی هم گفت: 220 هزار و 233 نفر اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی بدهی مالیاتی کلان داشتند که از طریق سیستم سازمان ثبت شناسایی شدند و بعد از ایجاد محدودیت‌هایی، 97 هزار و 672 نفر اعم از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی، بدهی مالیاتی خود را تسویه کردند.

    رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: 14 هزار و 509 میلیارد ریال در 10 ماه گذشته به خزانه دولت واریز شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی