عصر بازار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد:

مشکلات عمده نوسانات ارز برای سرمایه گذاران

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از عملکرد بانک مرکزی در زمینه کنترل نوسانات قیمت ارز در هفته گذشته انتقاد کرد.

مشکلات عمده نوسانات ارز برای سرمایه گذاران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، احمد انارکی محمدی با اشاره به افزایش قیمت دلار در روزهای گذشته، بیان داشت: از آنجایی که ارز ایران، ارز نفتی است، تنظیم بازار آن در دست دولت است و دولت می تواند با ارائه ارز قیمت ها را کنترل کند.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعضای کمیسیون اقتصادی با وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی بارها در زمینه مدیریت بازار ارز جلسه داشته اند، گفت: در این نشست ها علت افزایش قیمت دلار را سال نوی میلادی عنوان کردند و از کاهش قیمت ها در ماه بهمن خبر دادند اما سیف به قول ها و وعده های خود جامع عمل نپوشاند.

    یا دولت در ورودی ارز مشکل دارد یا در مدیریت آن عملکرد کرد نامناسبی دارد

    نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه دولت افزایش قیمت دلار در هفته های گذشته را طبیعی می دانست، اظهار داشت: میزان ارز در بازار و صرافی ها کاملا مشخص است بنابراین باید ایراد کار را در جایی دیگر دنبال کرد، به همین جهت یا دولت در ورودی ارز مشکل دارد یا در مدیریت آن عملکرد کرد نامناسبی دارد.

    این نماینده مجلس با تاکید براینکه بانک مرکزی باید بازار ارز را مدیریت کند، گفت: نوسانات ارزی مشکل عمده ای برای سرمایه گذاران ایجاد کرده است، چرا که بسیاری از سرمایه گذاران قراردادهای خود را بسته اند و اکنون که قیمت ارز افزایش یافته است در انجام باقی امور با مشکل مواجه می شوند.

    انارکی محمدی در ادامه در این باره که تاثیر دلالان بر بازار ارز بیشتر از وزیر و رئیس بانک مرکزی است، گفت: وقتی مردم شاهد نوسان قیمت ارز هستند و دولت را در مدیریت آن ناتوان می بینند قطعا تصور می کنند که افزایش قیمت از سوی دلالان رخ می دهد، چرا که دلالان باید ارتباطی با بانک مرکزی و صرافی ها داشته باشند که تنظیم بازار را در دست بگیرند.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می رسد که نوسانات قیمت ارز با به دلیل نبود ارز مورد نیاز است یا اگر ارز وجود دارد نظارتی بر آن نیست و دلالان می توانند  با کسب اطلاعات نسبت به افزایش و کاهش قیمت ارز اقدام کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو