عصر بازار

حمایت مجلس ارمنستان از توسعه روابط اقتصادی با ایران

عصر اعتبار- معاون رئیس مجلس جمهوری ارمنستان روز سه شنبه در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایروان، بر حمایت های مجلس ارمنستان از گسترش روابط با تهران تاکید کرد.

حمایت مجلس ارمنستان از توسعه روابط اقتصادی با ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا، ادوارد شارمازانفدر در این دیدار که در محل سفارتخانه ایران در ایروان برگزار شد، با اشاره به دوستی دیرینه ایران و ارمنستان، اظهار داشت: نقش ایران در دنیای معاصر و منطقه قفقاز، بسیار مهم و تاثیرگذار است.
    وی همچنین از مواضع متعادل و سیاست متوازن کشورمان در خصوص مناقشه قره باغ قدردانی کرد و گفت: مجلس ارمنستان از هیچ تلاشی برای توسعه روابط با تهران دریغ نخواهد کرد.
    شارمازانف همچنین با اشاره به فرصت ناشی از عضویت ارمنستان در اتحادیه اورآسیا، خواستار حضور شرکت های ایرانی در محیط تجاری و اقتصادی ارمنستان به ویژه منطقه آزاد مغری و همچنین بهره گیری از تمامی ظرفیت های دو کشور در راستای توسعه و گسترش روابط بازرگانی و اقتصادی دوجانبه شد.
    معاون مجلس ارمنستان با اشاره به تغییر نظام حاکمیتی این کشور از ریاستی به پارلمانی، پیشنهاد کرد که اعضای کمیسیون های اقتصادی مجالس دو کشور برای تسریع در تعاملات اقتصادی دوجانبه، از کشورهای یکدیگر دیدار کرده و نحوه توسعه روابط اقتصادی را بررسی کنند.
    سید کاظم سجادی سفیر ایران در ایروان نیز در این دیدار با اشاره به نقش مجالس دو کشور در حمایت از توسعه و گسترش همکاری ها به ویژه در زمینه های اقتصادی و بازرگانی، گفت: سفر اخیر گروه دوستی پارلمانی مجلس ارمنستان به ایران و جلسات برگزار شده با نمایندگان این کشور و اعضای گروه دوستی در سفارتخانه جمهوری اسلامی، به جایی رسیده است که حرکتی پویا شکل گرفته و دو کشور موضوعات بازرگانی و تجاری را توسعه بخشند.
    ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون تن جمعیت در منطقه قفقاز قرار دارد که پس از فروپاشی اتحاد شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ایران هم مرز است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو