عصر بازار

از سوی سازمان امور مالیاتی عنوان شد؛

الزام صرافی‌ها و بانک‌ها به ارائه اطلاعات خرید و فروش ارز

عصر اعتبار- بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی، بانک‌ها و صرافی‌ها در اجرای قانون مالیات‌های مستقیم موظفند، اطلاعات معاملات (خرید و فروش کالا ، خدمات و ارز) و اطلاعات عملکردی و دارایی اشخاص را در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار دهند.

الزام صرافی‌ها و بانک‌ها به ارائه اطلاعات خرید و فروش ارز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، کلیه فعالان اقتصادی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی و همچنین کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (5) قانون خدمات کشوری، از جمله صرافی‌ها، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اجرای مواد (169) و (169) مکرر قانون مالیات‌های مستقیم و به منظور شفافیت فعالیت‌های اقتصادی و استقرار نظام یکپارچه اطلاعات مالیاتی، موظفند، کلیه اطلاعات مربوط به معاملات خود (خرید و فروش هرگونه کالا و خدمات من جمله انواع ارز) و همچنین اطلاعات هویتی، عملکردی و دارایی اشخاص نظیر اطلاعات مالی، پولی و اعتباری، معاملاتی، سرمایه‌ای و ملکی اشخاص حقیقی و حقوقی را در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار دهند.

    سازمان امور مالیاتی کشور نیز در راستای انجام وظایف سازمانی خود موظف به شناسایی مودیان مالیاتی بالقوه و میزان درآمد آنها می باشد.
    بدین وسیله اعلام می دارد اطلاعات کلیه اشخاصی که اقدام به خرید و فروش انواع ارز می نمایند در اختیار سازمان مالیاتی کشور قرار گرفته و حسب قوانین موضوعه نسبت به مطالبه مالیات بر درآمد متعلقه اقدام خواهد شد.
    از این رو به کلیه خریداران و فروشندگان انواع ارز توصیه می شود ضمن دریافت و کنترل مستندات معاملات خود (صورتحساب خرید و فروش) با صرافان، اسناد و مدارک مربوط به معامله را برای ارائه به اداره امور مالیاتی، نزد خود محفوظ دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی