عصر بازار

هیأت دولت آئین‌نامه اجرایی مربوط به دوره آزمایشی خدمت رسمی را اصلاح کرد

عصر اعتبار- دولت با توجه به ضرورت پیش بینی احکام لازم درخصوص جذب نیروی انسانی به صورت رسمی یا پیمانی در قوه مجریه و تبدیل وضعیت کارکنان پیمانی به رسمی، آیین نامه اجرایی مربوط به دوره آزمایشی خدمت رسمی را اصلاح کرد.

هیأت دولت آئین‌نامه اجرایی مربوط به دوره آزمایشی خدمت رسمی را اصلاح کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، هیأت وزیران در جلسه  خود که به ریاست حسن روحانی رییس­ جمهور برگزار شد، مصوب کرد استخدام رسمی کارمندان پیمانی در پست­‌های سازمانی مربوط با رعایت سیاست­های دولت و قوانین و مقررات مربوط، بنا به پیشنهاد دستگاه اجرایی و تأیید و صدور مجوز استخدام رسمی از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و رعایت موارد مندرج در آیین نامه مذکور انجام شود.

    همچنین به موجب اصلاح آیین­ نامه یاد شده، دستگاه‌­های اجرایی می‌­توانند براساس مجوزهای صادره، کارمندان پیمانی خود را پس از آزمون و سنجش شایستگی­های تخصصی و رفتاری متناسب با پست­های سازمانی حاکمیتی و حصول اطمینان از دارا بودن شایستگی­ های مورد نظر، به استخدام آزمایشی درآورند.

    دولت در ادامه جلسه، درخصوص 10 فقره از مصوبات شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی مربوط به صورت­های مالی و گزارش عملکرد هیئت مدیره سازمان مناطق آزاد اروند، ماکو، انزلی، کیش، ارس، قشم و چابهار و همچنین صورت وضعیت طرح تملک دارایی­های سرمایه­ های سازمان منطقه آزاد قشم، تغییر ضریب بهای خدمات ناوبری و فرودگاهی در مناطق آزاد کشور مطابق با سرزمین اصلی و طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تصمیم­ گیری کرد.

    هیأت وزیران با هدف فراهم نمودن بسترهای قانونی به منظور  توانبخشی بیشتر جامعه حسابداران رسمی برای ارایه خدمات حرفه­ای و با کیفیت، آئین­ نامه تعیین صلاحیت حسابداران رسمی و چگونگی انتخاب آنان را اصلاح کرد. همچنین دولت با تصویب لایحه احکام و مصوبات بیست و ششمین کنگره اتحادیه جهانی پست موافقت کرد.

    هیأت وزیران در ادامه، ضمن بررسی گزارش سازمان برنامه و بودجه کشور از شرکت­‌های دولتی زیان­ده مربوط به سال مالی 1394، درخصوص شرکت‌های قابل واگذاری و شرکت‌هایی که باید منحل شوند، تصمیم­ گیری کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی