عصر بازار

افزایش خوش بینی نسبت به اقتصاد آلمان در سال ۲۰۱۸

عصر اعتبار- اتاق بازرگانی و صنایع آلمان پیش بینی خود از رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۸ را از ۲.۲ درصد به ۲.۷ درصد افزایش داد.

افزایش خوش بینی نسبت به اقتصاد آلمان در سال ۲۰۱۸
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، اتاق بازرگانی و صنایع آلمان در تازه ترین نظرسنجی خود که نشان می‌دهد شاخص اعتماد تجاری به سطحی بالاتر  از آغاز سال 2018 رسیده است اعلام کرد شرکت‌ها هیچ گاه به این اندازه خوش بین نبوده‌اند.

    به گفته این اتاق، شرکت‌های آلمانی برنامه‌های سرمایه‌گذاری خود را به طرز بی سابقه‌ای افزایش داده‌اند تا جایی که بسیاری از آن ها به ظرفیت اشباع رسیده‌اند و کمبود نیروی کار ماهر رشد بیش تر را تهدید می کند.

    طبق نظرسنجی اتاق صنایع و بازرگانی از 26000 مدیر، شاخص اعتماد تجاری در شرایط فعلی به بالاترین سطح خود رسیده است و 54 درصد شرکت ها شرایط را خوب، 40 درصد رضایتبخش و تنها 7 درصد شرکت ها شرایط را بد ارزیابی می کنند.

    در پاسخ به بزرگ ترین تهدید پیش روی رشد بیشتر، اکثر شرکتها کمبود نیروی کار و افزایش هزینه های این بخش را مشکل اصلی عنوان کرده‌اند. بنا بر اعلام اتاق بازرگانی و صنایع آلمان، کمبود نیروی کار ماهر در حال تبدیل شدن به مانعی بزرگ بر سر راه رشد در آینده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی