عصر بازار

قیمت بیت‌کوین در ایران به ۳۸ میلیون و ۵۷۶ هزار تومان رسید+جدول قیمت

عصر اعتبار- بر اساس گزارش‌های منتشر شده از قیمت پول دیجیتالی بیت کوین در یک هفته اخیر، بیت کوین بعد از افت قیمت شدید در بازار بالاخره ثبات پیدا کرده است.

قیمت بیت‌کوین در ایران به ۳۸ میلیون و ۵۷۶ هزار تومان رسید+جدول قیمت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، ارز دیجیتالی بیت کوین به عنوان محبوبترین و رایج‌ترین پول دیجیتالی جهان پس از تجربه بزرگترین سقوط قیمت خود حالا با چندین جهش به بالاتر از هفت هزار دلار رسیده است و کارشناسان جهانی بیت کوین معتقد هستند که بیت کوین پس از صعود و سقوط‌های بزرگ و کوچک حالا به ثبات قیمتی رسیده است.

    کاهش قیمت بیت کوین در حالی رخ داده و قیمت این ارز دیجیتالی در بازار ایران به 38 میلون و 500 هزار تومان رسیده که بیت کوین در بالاترین قیمت در بازار ایران به بیش از 90 میلیون تومان رسیده و توانسته بود تا رکوردی چشم‌گیر را ثبت کند.

    بسیاری از کارشناسان بانکداری الکترونیک معتقد هستند که کاهش قیمت بسیار بالای بیت کوین در روزهای اخیر به موضع گیری‌های مسئولین کشورهای مختلف از جمله هند، چین و کره در برابر بیت کوین ارتباط داشته است اما بیت کوین دیگر هیچ زمانی به کمتر از 6 هزار دلار نخواهد رسید و افزایش قیمت‌های پلکانی در انتظار این پول دیجیتالی است.

    سعید دلیریان، کارشناس و فعال در حوزه پول‌های دیجیتال درباره کاهش قیمت بیت کوین گفت: بیت کوین همواره در رنج قیمتی مشخصی قرار دارد و در برخی موارد افزایش تقاضا و ایجاد حباب برای این پول دیجیتالی باعث افزایش قیمت جهشی آن در بازار می‌شود اما از سوی دیگر صحبت‌ها و برداشت‌های متفاوت و احساسی کاهش یا افزایش قیمت پول‌های دیجیتالی در بازار را به دنبال دارد. در روزهای اخیر مسئولان هند، کره و چین صحبت‌هایی درباره بیت کوین کردند که برداشت نادرست از صحبت‌های این افراد و ترس از بیت کوین باعث شد تا حتی این ارز دیجیتالی تا 5 هزار و 400 دلار در کشور هند کاهش قیمت داشته باشد که یک رکورد در سقوط قیمت بیت کوین به شمار می‌رود.

    وی افزود: انتظار می‌رود با گذشت زمان و فراهم شدن ثبات در شرایط، قیمت بیت کوین در یک رنج ثابت و از نوسانات موجود خارج شود که می‌تواند دوباره افزایش قیمت آن را تا بیش از یازده هزار دلار در پی داشته باشد. یکی از موضوعات مهم درباره بیت کوین این است که کاهش قیمت بیت کوین ضرر خاصی نداشته است چرا که قبل از افزایش قیمت این ارز تا 20 هزار دلار، قیمت بیت کوین در رنج 6 تا 7 هزار دلار قرار داشته است.

    این کارشناس اظهار داشت: در ایران و جهان بسیاری از افراد برای تجارت در لحظه و ایجاد فضایی ساده و بدون تحریم از بیت کوین استفاده می‌کنند و افراد کمتری هستند که از بیت کوین برای سرمایه گذاری استفاده می‌کنند. نکته مهم این است که به دلیل قرار گرفتن سرمایه گذاری در پول‌های دیجیتالی به خصوص بیت کوین به عنوان سرمایه گذاری خطرپذیر باید توقع سود کلان یا ضرر بزرگ در زمینه سرمایه گذاری داشت

    دلیریان با اشاره به سایر ارزهای دیجیتالی تاکید کرد: بیت کوین به عنوان پیشتاز پول‌های دیجیتالی زمانی که کاهش قیمت پیدا می‌کند، سایر ارزهای دیجیتالی نیز روند نزولی پیدا می‌کنند و حتی زمانی که افزایش قیمت بزرگی دارد، سایر ارزهای دیجیتالی نیز افزایش قیمت پیدا می‌کنند که در نمودارها آشکار است.

    جدول قیمت بیت کوین به شرح زیر است:

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو