عصر بازار

استاندار خراسان جنوبی خبر داد:

۸۵۰۰ شغل در خراسان جنوبی ایجاد شد

عصر اعتبار- استاندار خراسان جنوبی گفت: از ۱۰ هزار نفر اشتغال مصوب استان تاکنون هشت هزار و ۵۰۰ نفر محقق شده است و تا پایان سال به ظرفیت های خود خواهیم رسید.

۸۵۰۰ شغل در خراسان جنوبی ایجاد شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمدمهدی مروج الشریعه چهارشنبه شب در نشست کارگروه تخصصی اشتغال خراسان جنوبی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ارایه تسهیلات اشتغال توسط بانک های استان نسبت به گذشته شتاب بیشتری گرفته است.
    وی نرخ بیکاری استان خراسان جنوبی در پاییز امسال را 11.8 درصد اعلام و اظهار کرد: باید در استان شرایط اشتغال و بیکاری به وضع مناسبی به نفع تولید و اشتغال ختم شود.
    استاندار خراسان جنوبی گفت: کارگروه اشتغال هر هفته با حضور بانک ها در استان برگزار می شود و خود نرخ اشتغال و تسهیلات پرداختی بانک ها در این زمینه را مورد بررسی قرار می دهیم.
    وی بیان کرد: در ایام دهه فجر امسال یکهزار و 19 پروژه در حوزه های زیرساختی و اقتصادی با سرمایه گذاری حدود یکهزار و 400 میلیارد ریال افتتاح و برای بیش از 2 هزار نفر شغل ایجاد می شود.
    مروج الشریعه با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های خراسان جنوبی در حوزه های مختلف افزود: این استان واجد بزرگترین ظرفیت در تولید صنایع دستی است و امسال بزرگترین نمایشگاه صنایع دستی کشور با حضور 17 استان در خراسان جنوبی برگزار شد که قدم خوبی برای معرفی و توسعه صنایع دستی و گردشگری استان بود.
    وی اظهار کرد: یکی از اولویت های استان برای ارتقای تولید صنایع دستی این است که صنایع دستی استان در سبد 27 میلیون زائر خراسان رضوی سهم قابلی داشته باشد.
    استاندار خراسان جنوبی گفت: این طرح به عنوان یک استراتژی مورد پذیرش فعالان صنایع دستی استان قرار گرفته است و مدیران شرکت های تولیدی صنایع دستی استان غالبا زن هستند که به عنوان سرمایه های بزرگ استان، حمایت از این افراد مدنظر ماست.
    وی به ظرفیت های معدنی استان هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 16 نقطه امید بخش در حوزه معدن استان شناسایی شده که جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در این بخش ها از اهداف مهم استان است.
    مروج الشریعه همچنین کمبود بارندگی و آب را از مشکلات استان خراسان جنوبی ذکر کرد و گفت: خراسان جنوبی در شرق کشور خشک ترین نقطه را داراست و هنوز آب شرب بهداشتی 400 روستای این استان با تانکر آبرسانی سیار می شود.
    وی با تاکید بر ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان دانشگاهی یادآور شد: در خراسان جنوبی 2 دانشگاه بزرگ دولتی از جمله بیرجند با قدمت بسیار بالا با بیش از 10 هزار دانشجو و کد رشته های مختلف و دانشگاه صنعتی بیرجند مشابه برخی دانشگاه های نادر کشور در حال ارایه خدمات آموزشی به دانشجویان است.
    وی ادامه داد: این استان دارای ظرفیت نیروی انسانی قابلی است و بالاترین سرمایه استان فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که بایستی از این ظرفیت به درستی استفاده شود.
    استان مرزی خراسان جنوبی 11 شهرستان و 460 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد.
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ظهر (چهارشنبه) وارد خراسان جنوبی شد، پلی کلینیک تامین اجتماعی، مجموعه آبی زغال سنگ و گازرسانی به سه روستای بخش مرکزی طبس را افتتاح و در نشست شورای اداری این شهرستان شرکت کرد.
    سفر به شهرستان های نهبندان و قاینات و افتتاح چند طرح در بیرجند از دیگر برنامه های سفر 2 روزه ربیعی به این استان است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو