عصر بازار

معاون رئیس‌جمهوری خبر داد:

ایجاد بیش از یک میلیون شغل با اجرای برنامه های ۱۲ گانه دولت

عصر اعتبار- معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: تحقق برنامه‌های ۱۲ گانه دولت در سال ۹۷ تعداد یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

ایجاد بیش از یک میلیون شغل با اجرای برنامه های ۱۲ گانه دولت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصاد آنلاین، محمدباقر نوبخت  در آیین افتتاح واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی شکوهیه قم در جمع خبرنگاران عنوان کرد: پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت و مقرون به‌صرفه و مناسب به واحدهای تولیدی یکی از فرآیندهای مهم در رفع مشکلات تولید است.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا،معاون رئیس‌جمهور افزود: همچنین از رویکردهای مهم دولت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی و تولیدی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود می‌باشد.

    وی اظهار داشت: دولت درصدد اجرای برنامه‌های اقتصادی است تا بسترهای لازم را جهت اشتغال‌زایی و رونق تولید مهیا سازد.

    نوبخت یادآور شد: در این عرصه نخستین گام‌های دولت جهت ایجاد تحرک اقتصادی در سال گذشته رقم خورد که با پرداخت بیش از 17 هزار و 900 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی دارای ظرفیت‌های تولید همراه بود.

    وی خاطرنشان کرد: همچنین پرداخت 42 هزار میلیارد تومان از محل خزانه جهت اجرای فرصت‌های شغلی یکی دیگر از ظرفیت‌ها به واسطه تسهیلات بانکی و خزانه در توسعه اقتصادی به شمار می‌رود.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: این اقدام در سال آینده نیز تکرار می‌شود و دولت مصمم است در سال 97 تسهیلات ارزان‌تری را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد در این ارتباط تاکید بر تسهیلات ارزان‌قیمت و مقرون به‌صرفه می‌باشد.

    وی بیان کرد: فردا نخستین گام توسط رئیس‌جمهور در احیای بافت‌های فرسوده برداشته می‌شود که شامل بیش از 100 هزار واحد مسکونی و 50 هزار واحد در روستا و 50 هزار مسکن حمایتی می‌باشد.

    نوبخت عنوان کرد: برای شهرهایی که از نظر آلودگی هوا نیاز به توجه بیشتری دارند نیز نوسازی ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری و برون شهری برنامه‌ریزی شده است.

    وی تصریح کرد: در کشاورزی 3 برنامه پرورش ماهی در قفس و اراضی و کشت‌های گلخانه‌ای و صنایع وابسته به کشاورزی دیده شده و در این طرح‌ها مصمم هستیم برای سال آینده با تسهیلات ارزان به واحدها اهداف را پیش ببریم.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور یادآور شد: با مدیریت صحیح منابع و پرداخت تسهیلات مناسب دولت توانست در 6 ماهه نخست امسال به غیر از منابع نفت به رشد 6 درصدی دست یابد.

    وی تصریح کرد: با چنین رشدی زمینه 795 هزار فرصت شغلی در کشور فراهم شد و 181 هزار نفر از افراد بیکار جذب بازار کار می‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو