عصر بازار

یک نماینده مجلس:

توسعه اقتصادی وابسته به تولید است

عصر اعتبار- نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه اقتصادی وابسته به تولید و صادرات محوری است.

توسعه اقتصادی وابسته به تولید است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدرضا منصوری مراسم افتتاح شرکت ارجمند ره آورد پویا تولید کننده انواع لوازم خانگی در شهر صنعتی کاوه اظهار کرد: توسعه تولید موجب تقویت صادرات شده و نتیجه آن توسعه اقتصادی است.

    وی با تاکید بر اینکه بزرگترین مشکل کشور اشتغال است، اظهار کرد: اگر با سیاست های حمایتی موجب تقویت تولید داخلی شویم قطعا زمینه توسعه صادرات را فراهم کرده و اشتغال پایدار ایجاد خواهیم کرد.

    وی با تاکید بر اینکه در حوزه صادرات بسیار ضعیف عمل کرده ایم، افزود: به دلیل کاهش آمار صادرات در کشور، در صورت تحریم و کاهش فروش نفت دچار مشکل می شویم اما اگر بتوانیم با اعمال سیاست های اقتصاد مقاومتی به تولید داخل کمک کنیم قطعا هیچ تحریمی تاثیرگذار نخواهد بود.

    منصوری به تقویت تولید در تمامی عرصه های کشور تاکید کرد و افزود: اگر بتوانیم تولید را تقویت کنیم صادرات ما توجیه پذیر خواهد بود و آن زمان است که نه مشکل اشتغال خواهیم داشت و نه هیچ تحریمی بر اقتصاد ما تاثیر خواهد گذاشت.

    وی بیان کرد: به لحاظ برخی مشکلات اقتصادی هم اکنون جامعه کارگری ما تحت فشار است که باید برای برون رفت از این مشکلات و پرداخت معوقات کارگران چاره اندیشی کرد.

    نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت تصریح کرد: با افزایش ارزش دلار نسبت به ریال چرخه اقتصادی کشور با چالش مواجه شده و این مسئله در معیشت مردم تاثیر گذار خواهد بود.

    وی به کاهش نقدینگی به عنوان مهمترین مشکل واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی و تدبیر کرد تا با اعمال سیاست های تشویقی و اعطای تسهیلات به رونق تولید کمک کرد و کمبود نقدینگی را برطرف کرد.

    منصوری خواستار توسعه سیستم تولید داخلی شد و گفت: باید از همه ظرفیت ها و ابزار کشور برای توسعه تولید داخلی و صادرات محوری استفاده کرد تا زمینه توسعه اقتصادی بیش از پیش فراهم شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی