عصر بازار

معاون وزیر اقتصاد خبر داد؛

آمادگی ایران برای واگذاری میلیون‌ها پروژه اقتصادی

عصر اعتبار- معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از آمادگی ایران برای واگذاری میلیون‌ها پروژه اقتصادی به سرمایه گذاران خارجی خبر داد.

آمادگی ایران برای واگذاری میلیون‌ها پروژه اقتصادی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از  ایبنا ، محمد خزاعی، در پاریس در نشستی با حضور «ایوتیبو دوسیلگی» معاون رئیس شورای کارفرمایان اقتصادی و تجاری فرانسه (مدف بین الملل) و نمایندگان بیش از 30 شرکت مهم فرانسوی شرکت کرد.

    معاون رئیس مدف بین الملل در این نشست گفت: باعث افتخار است که پذیرای شما در مدف هستیم. همه ما خواستار ایرانی قوی هستیم و امیدواریم با حضور شما در این نشست و ارائه اطلاعات بیشتر و دقیق تر در خصوص روابط و تحولات اقتصادی ایران با سایر کشورها، انگیزه شرکت های فرانسوی برای حضور در بازار ایران بیش از گذشته شود.

    خزاعی نیز ضمن ابراز خرسندی از تحولات رو به رشد اقتصادی در روابط ایران و فرانسه اظهار داشت: به رغم تهدیدهای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و برخی صداهای مخالف در فضای سیاسی علیه حضور شرکت های خارجی در بازار ایران، سال گذشته شاهد شرایط خوبی در ارتباط با اقتصاد ایران در عرصه بین المللی بودیم.

    وی افزود: مواردی چون کاهش رتبه ریسک ایران در OECD از 6 به 5 و امضای توافقات مالی با برخی از کشورها برای فاینانس پروژه های اقتصادی از جمله تحولات مثبت است.

    خزاعی گفت: روابط اقتصادی و استفاده از تسهیلات و خدمات مالی و بانکی کشورها یک مسیر دو طرفه است. ما هیچ گاه سرعت روند توسعه رشد اقتصادی خود را به خاطر احتیاط و ترس برخی کشورها متوقف نخواهیم کرد.

    وی یادآور شد که بیش از میلیون ها پروژه اقتصادی در ایران آماده واگذاری و جذب تامین مالی خارجی است و در صورت تعلل بانک های فرانسوی، این پروژه ها به سایر کشورها که با شرایط مناسب آماده تامین مالی پروژه ها هستند، تعلق خواهد گرفت.

    براساس این گزارش، محمد خزاعی به دعوت شورای کارفرمایان اقتصادی و تجاری فرانسه (مدف) و به منظور گفت و گو در خصوص توسعه روابط اقتصادی دو جانبه با این کشور، در پاریس بسر می برد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی