عصر بازار

وزیر صنعت، معدن و تجارت :

سال آینده منابع لازم برای حمایت از صادرات در اختیار داریم

عصر اعتبار- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برخی برنامه‌ریزی‌ها برای حل مشکلات واحدهای صنعتی در سال آینده گفت: در سال آینده با توجه به مصوبات مجلس، منابع لازم برای حمایت از صادرات و جوایز هدفمند صادراتی برای بدست آوردن بازارهای صادراتی جدید در اختیار ماست و در صورت موافقت مجلس منابعی تحت عنوان کمک‌های فنی و اقتصادی برای پرداخت اعتبارات یارانه دار سیستم بانکی برای نوسازی واحدهای صنعتی کشور فراهم خواهد شد چرا که این صنعت در آینده نزدیک نیازمند نوسازی است.

سال آینده منابع لازم برای حمایت از صادرات در اختیار داریم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری در جریان سفر به استان مرکزی در سفری کوتاه به شهرستان محلات از یک واحد فراوری سنگ و مجموعه نمایشگاه بین المللی سنگ نیم ور بازدید کرد و در گفت‌وگو با نماینده شهرستان محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از فعالان صنعتی و اقتصادی با مشکلات و موانع موجود در توسعه صنعتی آشنا شد.

    وی در جمع خبرنگاران با اشاره به حرکت بزرگ انقلاب به رهبری امام راحل گفت: در خطه‌ای قرار داریم که مهد شکوفایی سنگ ایران است، 60 درصد از سنگ تراورتن زیبای ایرانی در این منطقه قرار دارد و این منطقه مرکزی برای فرآوری سنگ ها و زیباسازی طلای خفته در دل کوه هاست.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: امروز با افتخار به این نقطه آمده و یکی از واحد های فرآوری سنگ این منطقه را بازدید کردیم و امیدواریم که شاهد رونق و شکوفایی این صنعت ارزشمند از طریق رونق صادرات و ایجاد تقاضا در بازارهای بین المللی، حرکت جدی تر در حوزه ساخت و ساز و راه افتادن عملیات ساخت و ساز با تمهیداتی که دولت اندیشیده در داخل باشیم.

    شریعتمداری با بیان اینکه صنعت سنگ متکی به معادن ایران بوده و اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم فوق العاده‌ای دارد، گفت: با توجه به اینکه برخی نقاط صنعتی این شهرستان جزو مناطق شهری با جمعیت زیر 10 هزار نفر بوده و به تبع آن برخی محرومیت‌های اجتماعی را دارا هستند می‌توان از برخی معافیت‌های ویژه که مختص این مناطق بوده استفاده کرده و به بهبود روند تولید کمک کرد. لذا باید به این سمت حرکت کرده و قدمهایی مثبت جهت توسعه این صنعت برداریم.

    وی با اشاره به مشکلات زیست محیطی و مالیاتی تولیدکنندگان صنعت سنگ گفت: صنعتگران این عرصه مشکلاتی با سازمان حفاظت از محیط زیست دارند هرچند که مسئله محیط زیست در سراسر کشور برای ما بسیار مهم و حائز اهمیت است، اما کار بر اساس استانداردهای بین‌المللی و روش‌هایی که دوستدار محیط زیست باشند نباید با محدودیت مواجه شود. برای حل این مشکلات با سازمان محیط زیست می‌توانیم به جمع بندی های روشنی در جهت حل مشکلات زیست محیطی ناشی از فعالیت‌های معدنی برسیم.

    شریعتمداری در ادامه افزود: در زمینه مسایل مالیاتی خصوصا جرایم مالیاتی مشکلاتی مطرح شد که حتما در این خصوص شخصا با وزیر اقتصاد مذاکراتی را انجام خواهم داد تا با حضور  نمایندگانی از انجمن سنگ، وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان امور مالیاتی و نماینده  وزارت صنعت، معدن و تجارت نشست های تخصصی برگزار و مشکلات مالیاتی تولیدکنندگان برطرف شود.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در دیدار با آیت الله دری نجف آبادی گفت: در جذب سرمایه‌گذاری خارجی روند مناسبی حاکم است به طوری که تاکنون ٧.٢ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در صنایع کوچک و متوسط انجام شده است و طی ١٢۰روز اخیر نیز 1.9 میلیارد دلار به این حجم افزوده شده و ٤۰ درصد این رقم منابع ارزی و ماشین آلات تثبیت شده و مابقی نیز در حال انجام است.

    شریعتمداری تصریح کرد: در سال جاری چهار هزار و ٦۰۰ واحد صنعتی کشور که دارای پیشرفت ٦۰ درصدی بوده‌اند به اتمام رسیده است و تلاش بر این است که تا پایان سال این رقم به ٦ هزار واحد افزایش یابد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وضعیت مطلوب حوزه معدن بیان کرد: در حوزه معدن ظرفیت بسیار بالایی در کشور وجود دارد و باید در زمینه اکتشاف کار جدیدی را دنبال کرد که بر همین اساس با مشارکت شرکت ایمیدرو و سازمان زمین شناسی کار اکتشافات کشور دقیقا دنبال خواهد شد و ظرف سه ماه آینده می‌توان نوید کشف معادن سنگ آهن و حتی مس را داد.

    وی اظهار کرد: امید است طی سه سال باقیمانده از عمر دولت بتوان در حوزه صنعت اقدامات بزرگی به ویژه در حوزه اشتغالزایی ایجاد کرد و رفاه جامعه را توسعه بخشید و این امر مستلزم مدیریت جدی است.

    شریعتمداری اضافه کرد: ٥۰ درصد صنایع استان مرکزی با حدود ٥۰ درصد ظرفیت خود فعال هستند و در بحث دو واحد صنعتی آذرآب و هپکو نیز مشکلات ساختاری وجود دارد و به واسطه مدیریت‌های چنددستی کار با تعلل و به کندی دنبال می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو