عصر بازار

واقعی کردن مزد کارگران در یک زمان‌بندی پنج ساله

عصر اعتبار-رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار مهم‌ترین دغدغه جامعه کارگری را مشکل معیشت دانست و به دولت پیشنهاد کرد در یک پروسه پنج ساله به سمت واقعی کردن دستمزدها برود.

واقعی کردن مزد کارگران در یک زمان‌بندی پنج ساله
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، اولیا علی‌بیگی اظهار کرد: در جامعه‌ای که بیش از 70 درصد خانوارهای کارگری از حداقل‌ها برخوردارند و با حقوق یک میلیون و 200 هزار تومان امرار معاش می‌کنند باید گفت که کارگران هنرمندانه زندگی می‌کنند چون در این شرایط دشوار اقتصادی با این رقم زندگی را مدیریت کردن هنر است.

    وی افزود: شورای عالی کار که یک شورای ترکیبی است و نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت در آن حضور دارند باید به اجماع و اتفاق نظر برسند که با این شرایط سخت نمی‌شود زندگی کرد.

    رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار تصریح کرد: فاصله‌ای که امروز بین معیشت کارگر و تورم واقعی به وجود آمده باید به نحوی ترمیم و پر شود که زندگی کارگران بیش از این به مخاطره نیفتد.

    وی با بیان اینکه ماده 41 قانون کار به صراحت و شفاف مبنای تعیین مزد را اعلام کرده است، ‌ گفت:‌ فاصله‌ای که بین حداقل مزد و تورم واقعی به وجود آمده به دلیل نادیده گرفتن قانون بوده است و هر سال مزد واقعی بر اساس ماده 41 تعیین نشده است.

    علی‌بیگی گفت: اگر قانون به درستی اجرا می‌شد و دستمزد کارگران را بر اساس تاکید ماده قانونی تعیین می‌کردیم امروز با دشواری‌های تعیین مزد روبرو نبودیم و این فاصله ایجاد نمی‌شد.

    رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار در پایان پیشنهاد کرد: دولت در یک پروسه پنج ساله به سمت واقعی کردن دستمزدها برود و افزود: فاصله بین دستمزد واقعی و تورم هر رقمی که باشد باید آن را در یک بازه پنج ساله که به تولیدکننده فشار نیاید به حقوق کارگر اضافه کنیم یعنی غیر از نرخ دستمزدی که همه ساله در شورای عالی کار تعیین می‌شود درصدی را به دستمزدها اضافه کنیم در غیر این صورت مشکل معیشت کارگران هر سال تکرار می‌شود و زندگی آنها به مخاطره می‌افتد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو