عصر بازار

تورم ونزوئلا از ۴هزار درصد گذشت

عصر اعتبار- خبرگزاری رویترز به نقل از مجلس قانون گذاری ونزوئلا که در اختیار مخالفان قرار دارد، ادعا کرد که نرخ تورم در این کشور در ۱۲ ماه گذشته به ۴۰۶۸ درصد رسیده است.

تورم ونزوئلا از ۴هزار درصد گذشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا ، براساس اعلام این نهاد قانون گذاری،تنها در ماه ژانویه سال 2018 (11/12 دی ماه) میانگین قیمت‌ها بیش از 84 درصد افزایش یافته است، به گونه ای که قیمت ها در این کشور، هر 35 روز افزایش می یابد.

    براساس همین گزارش، ارزش «بولیوار» واحد پول ونزوئلا نیز در ماه گذشته میلادی (ژانویه) در برابر دلار آمریکا 40 درصد کاهش یافت.
    کاهش نقدینگی، مشکلات عدیده در بخش های بانکی، تاسیسات زیربنایی ارتباطات، موجب شده است که معامله های روزانه در ونزوئلا به سختی صورت گیرد.
    با اینکه مقام های کاراکاس در ماه ژانویه دستمزد کارکنان خود را حداقل 40 درصد افزایش دادند، بیش از 2 سال است که دولت ونزوئلا، آمار رسمی تورم را منتشر نمی کند.
    مردم ونزوئلا پس از کاهش قیمت نفت با بحران اقتصادی بسیاری از جمله کمبود مواد غذایی و دارو و تورم افسار گسیخته دست به گریبان است که در نتیجه آن، اعتراض های گسترده‌ای علیه دولت این کشور روی داده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی