عصر بازار

دولت جبل الطارق اولین قوانین ارز رمزنگار در جهان را وضع می کند

عصر اعتبار- قرار است به زودی دولت جبل الطارق با نظارت دقیق رگولاتوری بریتانیا و سنگاپور قوانین مرتبط با عرضه اولیه ارزهای رمزنگار در جهان را تدوین کند.

دولت جبل الطارق اولین قوانین ارز رمزنگار در جهان را وضع می کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا ، قرار است دولت جبل الطارق که تحت نظارت بریتانیا است، اولین قوانین عرضه اولیه ارزهای رمزنگار در جهان را تدوین کند؛ این در حالی است که رشد سریع ارزهای رمزنگار منجر به نگرانی در میان بانک های مرکزی جهان شده است.

    از آنجایی که رگولاتورهای مالی نسبت به ثبات مالی و حفاظت از مشتریان خود نگران هستند؛ اما تا کنون رویکردهای ناهمگنی در ارتباط با عرضه اولیه ارزهای رمزنگار از سوی رگولاتورها اتخاذ شده و می توان طیفی از قوانین را مشاهده کرد. برای مثال در چین ممنوعیت اعمال شد؛ در حالیکه در بورس بهادار آمریکا چنین عرضه ای وجود دارد.

    این موضوع منجر به ایجاد رویه قانونی مبهم برای تراکنش ها در بسیاری از کشورها شده است. در حقیقت عرضه اولیه سکه یا همان ارزهای رمزنگار از جمله فعالیت های یک شرکت است که برای افزایش سرمایه خود به سرمایه گذاران ژتون هایی را در قبال پول نقد آنها یا ارزهای رمزنگار از قبیل بیت کوین پیشنهاد می دهند و این رویه ربطی به خرید سهام یک شرکت ندارد.

    سال گذشته میلادی عرضه اولیه ارزهای رمزنگار منجر به درآمد زایی بیش از 3.7 میلیارد دلار شد که این رقم برای سال 2016 میلادی فقط 82 میلیون یورو ثبت شده است. بطور کل افزایش درآمد شرکت ها از این طریق منجر به هشدار زنگ خطری در میان بانک های مرکزی جهان به دلیل هجوم شرکت ها برای انتشار ژتون ها قبل از اعمال قوانین جدید و ابلاغ آنها شده است.

    بر همین اساس، دولت جبل الطارق و کمیسیون خدمات مالی آن اعلام کرد که قانونگذاران جبل الطارقی در حال تنظیم لایحه ای برای قانونمند کردن، فروش و توزیع ژتون های مرتبط با عرضه اولیه سکه (ارزهای رمزنگار) هستند و طی چند هفته آینده ابلاغ خواهد شد.

    جبل الطارق به عنوان اولین دولت در جهان خواهد بود که قوانینی را برای ژتون ها معرفی می کند و اقدامات جبل الطارق در حال حاضر به دقت توسط رگولاتورهایی از از اطراف جهان از قبیل بریتانیا و سنگاپور نظارت می شود و ممکن است که قوانین رگولاتوری مالی آنها هم در اینگونه طرح ها اعمال شود.

    برپایه این گزارش، جبل الطارق در حال بررسی قوانین صندوق های سرمایه گذاری که درگیر ارزهای رمزنگار و ژتون ها هستند، است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی