عصر بازار

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور:

۶۳ درصد بیکاران کشور دیپلم و بالاتر هستند

عصر اعتبار- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: ۶۳ درصد بیکاران کشور دیپلم و بالاتر هستند و این یعنی اینکه شغل‌های سنتی جذابیت لازم را ندارند.

۶۳ درصد بیکاران کشور دیپلم و بالاتر هستند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر سید ابوالفضل رضوی در نشست بررسی تسهیلات طرح توسعه روستایی ایلام با بیان اینکه اگر فرمایشات امام (ره) در کشور پیاده شود، صدور انقلاب به راحتی ممکن است، اظهار کرد: امام راحل (ره) خواستار ورود مستضعفان در فعالیت‌های اقتصادی بود. می‌توان یک تخم مرغ از یک روستایی گرفت و سهامدارش کرد. کار فرهنگی و آموزشی برای ورود روستائیان به عرصه کارآفرینی زمان‌بر بوده و مشارکت مردم به صرف جلسات محقق نمی‌شود.

    معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور  گفت: در راستای کارآفرینی ما تعدادی را برای آموزش به خارج از کشور و استان‌های صنعتی فرستادیم، به طوریکه امروز 9 قطعه موتور خودرو در روستای «نیستانک» نایین تولید می‌شود. تحصیل کرده ما به دنبال شغلی است که هم از نظر روحی و هم از نظر مالی برای وی خوشایند باشد.

    معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور به لزوم گذر از تولید صرف اشاره و گفت: در امر تولید، ایجاد زنجیره، فراوری محصول و بازاریابی محصول باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

    وی در خصوص اعتبارات طرح اشتغال پایدار روستایی نیز گفت: 30 درصد از اعتبارات این طرح برای ایجاد رقابت بین استانها در نظر گرفته شده است و استان های فعال، بیشتر از این تسهیلات استفاده خواهند کرد. برای جذب اعتبارات نیاز به تلاش، سرعت و دقت عمل داریم. در حال حاضر اختیار استان‌ها برای پرداخت تسهیلات، 2.5 میلیارد تومان است که در حال تلاش برای افزایش آن به مبلغ 5 میلیارد تومان هستیم.

    وی ضمن تأکید بر امر نظارت در پرداخت تسهیلات خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها 25 درصد سهم استانها ابلاغ شده است و بقیه سهم نیز پس از جذب ابلاغ اولیه، در اختیار استانها قرار خواهد گرفت.

      معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در خصوص ایجاد شرایط سهل و آسان برای تأمین وثایق گفت: اسناد روستایی، محل طرح، وسایط نقیله طرح، سفته و تأییدیه شورای اسلامی روستا، بخشدار و فرماندار برای تأیید ساختمان های فاقد سند در نظر گرفته شده است و متقاضیان برای تأمین وثایق با مشکل خاصی مواجه نخواهند شد.

    زرگرپور، معاون معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور نیز به رفع مشکلات طرح، اشاره و بیان کرد: با دریافت ایرادات و مشکلات موجود در مسیر اجرای طرح، با سرعت برطرف می‌شوند و در اجرای این طرح از وجود مشاوران و تسهیلگران بهره گرفته خواهد شد.

    وی با اشاره به اینکه بانک‌ها خلاف بخش‌نامه‌ها عمل نکنند، یادآور شد: معیار، استقرار واحدها در روستاهاست و بانک‌ها و متولیان در طرح توسعه اشتغال سرعت، دقت و تلاش را مد نظر داشته باشند.

    «قاسم سلیمانی دشتکی» استاندار ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: ایلام، استان منحصر به فردی است که در آن مزیت ها و  پتانسیل های لازم برای توسعه از جمله مرز، نفت و گاز، آب و خاک مناسب و گردشگری وجود دارد اما متأسفانه تاکنون از این مزیت ها برای توسعه استان استفاده لازم و مناسب نشده است.

    استاندار ایلام به سابقه عمران و آبادانی روستاها در دوران پس از انقلاب اشاره و بیان کرد: دولت و نظام در 39 سال گذشته بسیار به فکر عمران و آبادانی روستاها بوده‌اند و زیرساخت های مناسب را برای روستاها ایجاد کرده‌اند، اما به علت کم توجهی به اشتغال روستایی، امروز با مشکل مهاجرت روستائیان مواجه هستیم.

    وی ابراز امیدواری کرد، جهش مثبتی در زمینه اقتصاد روستاها ایجاد شود .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی