عصر بازار

رئیس جمهور در مراسم ۲۲ بهمن عنوان کرد:

ساخت خانه با سود ۶ درصد برای خانه اولی

عصر اعتبار- رییس جمهوری اقتصاد ایران را هجدهمین اقتصاد دنیا اعلام کرد و گفت: برای خانه اولی ها با سود بانکی ۶ درصد خانه می سازیم که در تاریخ برای دهه های گذشته شما نظیر آن را نمی یابید.

ساخت خانه با سود ۶ درصد برای خانه اولی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا،  حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم 22 بهمن، افزود:برای خانه اولی ها با سود بانکی 6 درصد خانه می سازیم که در تاریخ برای دهه های گذشته شما نظیر آن را نمی یابید، اولین هدف بزرگ ما در این زمینه مسأله سلامت مردم در برابر زلزله است ، یک شب در تهران دیدید یک تکانه ای به وجود آمد و زلزله ای که در این شهر آمد چه نگرانی را برای مردم به وجود آورد باید خودمان را آماده کنیم دولت در این زمینه با کمک مردم به حرکت خودش ادامه می دهد.

    مهارت کاری را در سراسر کشور افزایش می دهیم

    رئیس جمهوری گفت: ما بیمه شخص ثالث را هم خودمان برعهده می گیریم اصناف ما اعلام می کند با این طرح دولت ، 300 هزار شغل سال آینده اضافه خواهد شد .
    روحانی در ادامه سخنانش در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی افزود: ما سال آینده آنهایی که در کارگاههای خودشان برای اشتغال همیشگی افراد را جذب کنند در سال اول برای هر فرد 300 هزار تومان را برعهده می گیریم .
    رئیس جمهوری با بیان اینکه مهارت کاری را در سراسر کشور افزایش می دهیم گفت: سازمان برنامه و بودجه ما مدعی است با طرحی که برای مسکن داریم 250 هزار شغل جدید بوجود خواهد آمد.
    روحانی ادامه داد: ما در زمینه صنعت در سال جاری 6000 واحد نیمه تمام را به اتمام رساندیم یا می رسانیم ، تقریبا از این 6000 واحد بیش از 4600 را افتتاح و 1200 واحد صنعتی را که خوابیده بود ، راه اندازی کردیم این به معنای اشتغال برای نسل جوان ماست.
    رئیس جمهور گفت : دانشگاه ها و آموزش و پرورش ما موظف شدند که به دانش آموزان مهارت کار را آموزش دهند .
    برای حفظ سلامت مردم 25 میلیون قطعه مرغ را معدوم کردیم
    روحانی در ادامه سخنان خود در مراسم بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: در موضوع آنفلوآنزای مرغی برای حفظ سلامت مردم 25 میلیون قطعه مرغ را معدوم کردیم اما عده ای در رسانه ها گفتند تخم مرغ طلایی شده از آنها می خواهم که راست به مردم بگویند که ما به خاطر سلامت مردم مجبور به نابود کردن 25 میلیون قطعه مرغ شدیم.

    سال آینده طرح های متعددی برای ایجاد اشتغال داریم

    رئیس جمهور همچنین در خصوص ایجاد اشتغال در کشور که خواست اصلی ملت است گفت: سال گذشته 700 هزار شغل ایجاد شد و امسال هم امیدواریم که بیشتر باشد اما در عین حال از برنامه عقبیم و برای سال آینده طرح های متعددی برای ایجاد اشتغال داریم چرا که جمعیت ما جمعیتی جوان است و جمعیت بین 15 تا 34 سال ما چهل درصد جمعیت کشور را شکل می دهد.
    وی همچنین از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست همه طرح های ایجاد اشتغال را برای مردم توضیح دهد و گفت: ما سال آینده طرح های متعددی برای آموزش حین خدمت در پیش داریم و همه بنگاه ها و اصناف بدانند که اگر سال آینده کسی را به کار بگمارند از دادن حق بیمه او معاف هستند تا به ایجاد اشتغال کمک شود.

    ما باید سامانه های نوین آبیاری را در کشور تحقق بخشیم
    رئیس جمهوری درباره مقابله با خشکسالی گفت: ما باید سامانه های نوین آبیاری را در کشور تحقق ببخشیم، از وزارت جهاد کشاورزی و همه دست اندرکاران در این زمینه تشکر می کنم.
    آقای روحانی در ادامه سخنان خود در جمع راهپیمایان 22 بهمن در میدان آزادی با بیان اینکه پارسال بیش از 140 هزار هکتار زمین کشاورزی را مجهز به آبیاری قطره ای کردیم، افزود: برنامه برای سال 1397 این است که این رقم را به 250 هزار هکتار برسانیم.
    آقای روحانی در پاسخ به این صحبت که برای کمبود آب چه کرده اید؟گفت: بیشترین مصرف آب در زمینه کشاورزی است، باید به سمتی برویم که مصرف آب را در عین برداشت محصول پایین بیاوریم.
    رئیس جمهور گفت : طرحی را برای احیا کردن زمین ها در خوزستان و ایلام آغاز کرده ایم که تا پایان امسال، 295 هزار هکتار زمین را احیا کرده و به این کار ادامه می دهیم.

    برای خانه اولی ها با سود بانکی 6 درصد خانه می سازیم

    رئیس جمهور گفت: مردم عزیز ایران، ما کشوری زلزله خیز هستیم بخواهیم یا نخواهیم روزهایی زیر پای ما خواهد لرزید در استان های مختلف در برابر زلزله نباید تسلیم شویم باید برنامه ریزی درست و مقاوم سازی ساختمان ها و سکونت مردم را آغاز کنیم باید بافت های فرسوده را نوسازی و بازآفرینی کنیم.
    روحانی در ادامه سخنانش در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود : پنجشنبه گذشته من اعلام کردم و به ملت ایران امروز اعلام می کنم که در زمینه مسکن و به ویژه بافت فرسوده قدم های بسیار مهمی در سال 97 برخواهیم داشت .
    وی گفت : ما در محله ای که دارای بافت فرسوده است خانه می سازیم و در اختیار مردمی قرار می دهیم که در خانه های فرسوده هستند.
    رئیس جمهور افزود : خانه فرسوده شان تخریب می شود ولی در عوض خانه نو با 20 درصد اضافه به آنها داده خواهدشد مثلا اگر کسی در خانه فرسوده 80 متری زندگی می کند در زمان نوسازی خانه 100 متری تحویل می گیرد و پولی را از این بابت نباید پرداخت کند فقط خانه اش در آن منطقه تخریب می شود .
    روحانی افزود : برای خانه اولی ها با سود بانکی 6 درصد خانه می سازیم که در تاریخ برای دهه های گذشته شما نظیر آن را نمی یابید، اولین هدف بزرگ ما در این زمینه مسأله سلامت مردم در برابر زلزله است ، یک شب در تهران دیدید یک تکانه ای به وجود آمد و زلزله ای که در این شهر آمد چه نگرانی را برای مردم به وجود آورد باید خودمان را آماده کنیم دولت در این زمینه با کمک مردم به حرکت خودش ادامه می دهد.

    می توانیم سالانه 22 میلیارد دلار در بخش انرژی صرفه جویی کنیم

    رئیس جمهوری گفت: در صورت کاهش مصرف یک میلیون بشکه نفت یا گاز معادل می توانیم 22 میلیارد دلار صرفه جویی کنیم.
    روحانی در ادامه سخنرانی یوم الله 22 بهمن در جمع راهپیمایان افزود: دو نکته مهم را به طور خلاصه به مردم بزرگ ایران در جشن 22 بهمن اعلام می کنم؛ اول آنکه ما در این 39 سال در بسیاری از زمینه ها، پیشرفت، موفق و پیروز شدیم اما در زمینه هایی هم کاستی هایی داشتیم، تأخیرهایی داشتیم، موفقیت ها به اندازه کافی نبود و در تصمیم گیری شاید تأخیر کرده ایم شاید در بیان واقعیت با شفافیت با مردم خودمان صحبت نکردیم.

    در زمینه بانک، مالیات و بودجه ریزی عقب ماندگی داریم

    وی گفت: ما در زمینه بانک، مالیات و بودجه ریزی عقب ماندگی هایی داریم که باید این عقب ماندگی و کاستی ها را جبران کنیم. دولت دوازدهم یکی از اهداف بلندش ایستادگی در برابر فشارهای مختلف خارجی یا داخلی برای اصلاح ساختاری اقتصاد کشور است.
    رئیس جمهوری گفت : اقتصاد کشورمان را از لحاظ ساختاری باید اصلاح کنیم ، در بودجه سال 97 قدم هایی در این زمینه برداشته ایم و سال آینده ادامه می دهیم و به حضور ملت قدم به قدم اعلام می کنیم.
    وی افزود: در زمینه محیط زیست، کاستی هایی داریم، کلانشهرهای ما از لحاظ هوا، آلوده است ، شدت مصرف انرژی ما قابل قبول نیست. اینکه ما در روز پنج و نیم میلیون بشکه نفت و یا گاز معادل را صرف می کنیم قابل قبول نیست.
    رئیس جمهور با اشاره به اینکه با برنامه ریزی به راحتی می توانیم در چند سال یک میلیون بشکه در مصرف صرفه جویی کنیم، افزود: معنای این روشن و 22 میلیارد دلار صرفه جویی در سال است. یک قدم مهم در مسئله صرفه جویی انرژی که ما باید به دنبال آن باشیم و می توانیم این کار را انجام بدهیم که باید خودروهای فرسوده را از رده خارجی کنیم.
    روحانی اظهار داشت : باید نوع بنزین و گازوییل را استاندارد کنیم. تصمیم دولت همین است که تمام خودروهای فرسوده و نیمه فرسوده سنگین را در دولت دوازدهم از رده خارج کند.
    روحانی گفت: اگر تولید داخلی هم بتواند همپای دولت حرکت کند مصمم هستیم و بودجه آن را تأمین می کنیم. هر کسی که اتوبوس، کامیون، کامیونت فرسوده و نیمه فرسوده را بدهد می تواند یک کامیون جدید را به قیمت نصف تحویل بگیرد و نصف هزینه آن هم بر عهده دولت است ، این تحول بزرگی در مسیر صرفه جویی است.
    روحانی گفت : ما از لحاظ توانمندی حاضریم سالی 70 هزار خودروی فرسوده سنگین و نیمه سنگین را از رده خارج کنیم و 202 هزار کامیون سنگین و نیم سنگین فرسوده داریم که در سه سال می توانیم این ها را خارجی کنیم، به شرط آنکه تولید داخلی ما، این توان را داشته باشد.
    وی افزود: به تولید داخلی کمک می کنیم و در این راه، نوسازی ناوگان یکی از تصمیمات مهم دولت است.

    موفق شدیم حقمان را در بازار جهانی نفت پس بگیریم
    رییس جمهور گفت:­­ ما موفق شدیم حقمان را در بازار جهانی نفت پس بگیریم و مهار تورم را هم ادامه دهیم.
    روحانی در ادامه سخنان خود در جمع راهپیمایان یوم الله 22 بهمن افزود: هم اکنون 17 میلیون نفر در کشور ما تحصیل می کنند که 13 میلیون نفر آنها در مدارس و 4 میلیون نفر در دانشگاه ها مشغول تحصیل هستندو به همین دلیل در رشد و توسعه انسانی جزو کشورهای سرآمد جهان هستیم.­
    وی گفت:­ در بسیاری از زمینه ها در 39 سال گذشته پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته ایم و در استقلال و طرد قدرت های بیگانه موفق بودیم و امروز هیچ قدرت خارجی نمی تواند بر سرنوشت ایرانی ها تاثیر بگذارد .
    رییس جمهور افزود:­ نه در مسایل سیاسی و فرهنگی و نه در مسایل اقتصادی دیگران در برنامه ریزی ها مداخله ندارند و ملت ایران با استقلال روی پای خود ایستاده است.

    در فضای مجازی و زیربناهای اینترنت جزو پیشرفته‌ترین کشورهای منطقه هستیم
    رئیس جمهور با بیان اینکه پارسال در صادرات غیرنفتی نسبت به همه سال‌ها پیشی گرفتیم، گفت: امسال اگر چه واردات کمی بیش از صادرات انجام شد، اما ان شاءالله به اندازه پارسال صادرات غیرنفتی خواهیم داشت.
    روحانی در ادامه سخنان خود در جمع راهپیمایان 22 بهمن در میدان آزادی با اشاره به ایجاد 200 هزار فرصت شغلی در سایه اینترنت، پهنای باند و موبایل‌های نسل سوم و چهارم افزود: ما در فضای مجازی و زیربناهای اینترنت جزو پیشرفته‌ترین کشورهای منطقه هستیم. سال آینده این مسیر پیشرفت در زمینه فضای مجازی را ادامه می‌دهیم. 
    رئیس جمهور ادامه داد: 2000 شرکت دانش بنیان در یک سال گذشته به جایگاه تولید رسیده اند که این روند سال بعد ادامه خواهد داشت.
    روحانی همچنین در زمینه پیشرفت ریلی هم گفت:پنج استان کشور به ریل وصل شده است و یا در ماه‌های آینده وصل می‌شوند. همدان به ریل وصل شده است، کرمانشاه و رشت در آینده نزدیک وصل می‌شوند، ارومیه و خواف هم در آینده وصل خواهند شد.
    رئیس جمهور افزود: 487 کیلومتر ریل و 1000 واگن باری در یک سال گذشته اضافه شده است و در همه ناوگان‌های ریلی، دریایی و هوایی شاهد پیشرفت قابل ملاحظه‌ای بوده ایم.

    ایران در تولید آهن اسفنجی اول در سطح جهان است
    رئیس جمهور گفت: چند روز پیش پروژه فولادی را افتتاح و در آنجا اعلام کردم که ایران در تولید آهن اسفنجی اول در سطح جهان است و این به معنای افتخار برای ملت ایران است.
    آقای روحانی در ادامه سخنان خود در جمع راهپیمایان 22 بهمن در میدان آزادی افزود: امروز ظرفیت تولید ما در فولاد 32 میلیون تن است که یک قدرت بزرگ در فولاد هستیم.
    رئیس جمهور گفت: ما یک قدرت بزرگ ُّدر پتروشیمی هستیم، شما می‌دانید امسال 6 طرح مهم پتروشیمی را افتتاح کردیم، شما می‌دانید در پارس جنوبی 5 فاز مهم را در یک سال گذشته افتتاح کردیم، این به معنای حرکت بزرگ اقتصادی در مسیر توسعه کشور است.

      ایران امروز هجدهمین اقتصاد در سطح جهان                                          

    روحانی افزود: است و ما در بسیاری از محصولات به سمت خودکفایی حرکت می کنیم و در برخی از محصولات استراتژیک ما به خودکفایی رسیده ایم .

    رئیس جمهور گفت : ما در تولید گندم به خودکفایی رسیده ایم حتی صادر می کنیم ، ما در گازوئیل به خودکفایی رسیده ایم و حتی صادر می کنیم و سال آینده ّدر بنزین هم به خودکفایی خواهیم رسید و صادر خواهیم کرد .
    روحانی ادامه داد : ما در بسیاری از محصولات پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته ایم ، تولید شکر ما یک میلیون و صد و سی هزار تن بوده و الان به یک میلیون و نهصد هزار تن رسیده ایم ، این به معنای آن است که به خودکفایی در این زمینه بسیار نزدیک شده ایم .

    در تولید گاز پارس جنوبی از قطر پیشی گرفته ایم
    رئیس جمهور گفت: از آغاز دولت یازدهم تولید گاز ما در منطقه پارس جنوبی به 285 میلیون متر مکعب در روز رسیده بود اما در حال حاضر این میزان به 553 میلیون متر مکعب افزایش یافته است.
    روحانی در ادامه سخنان خود در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب افزود : امسال برای اولین بار در تولید و استخراج گاز در پارس جنوبی از همسایه مان قطر پیشی گرفته ایم در حالی که در آغاز دولت یازدهم تولید گاز ما از منطقه پارس جنوبی 285 میلیون متر مکعب در روز بود .
    رئیس جمهور گفت : مطلع باشید که امروز در همین میدان مشترک 553 میلیون متر مکعب تولید گاز داریم که در ظرف چهار سال به دو برابر افزایش پیدا کرده و همین امر باعث پیشی گرفتن ما بر قطر شده است.
    روحانی تصریح کرد: این موفقیت ملت ایران است که در یک میدان مشترک توانسته بر همسایه اش پیشی بگیرد چون در واقع اگر ما برنداریم همسایه ما بر می دارد .
    رئیس جمهور افزود: در زمینه تولید نیز در میدانی مشترک در غرب کارون در عراق پیش از آغاز دولت یازدهم روزانه 70 هزار بشکه نفت استخراج می کردیم اما امروز به 305 هزار بشکه افزایش یافته است.
    روحانی تصریح کرد: این به معنای امنیت ، موفقیت و حراست از کشور است همانطور که در زمینه بهداشت و درمان نیز شرایط خوبی در منطقه داریم و مخارج درمان مردم از 37 درصد به 6 درصد کاهش داشته است.
    رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در زمینه صنعتی نیز شاهد پیشرفت های چشمگیری هستیم .

    رشد اقتصادی ما در سال جاری بیش از متوسط جهانی خواهد بود

    رئیس جمهور گفت: ما در سال گذشته دارای رشد اقتصادی بیش از دیگر کشورها بودیم و در سال جاری دارای رشد اقتصادی بیش از متوسط جهانی خواهیم بود.
    روحانی در مراسم 22 بهمن افزود: ما در یک سال گذشته بیشتر از همه سال های دیگر سرمایه خارجی جذب کردیم و اینکه توانستیم 32 میلیارد سرمایه خارجی را به عنوان سرمایه گذار مستقیم جذب کنیم به معنای اعتبار و رشد ایران است.
    وی ادامه داد: اینکه توانستیم میلیاردها دلار سرمایه مستقیم را جذب کنیم و فقط در یک طرح که امضا کردیم 5 میلیارد یورو را جذب کردیم به معنای توانمندی اقتصادی کشور ماست.
    رئیس جمهور گفت: اینکه ما در نفت و گاز در میدان های مشترک پیشرفت بیشتری داریم به معنای توانمندی ملت ماست.
    روحانی افزود: در مسأله برجام امریکایی ها چند نوبت برای از بین بردن توافق منطقه ای و بین المللی تلاش کردند ولی تا امروز ناموفق بوده اند و من اعلام می کنم ملت ما به عهد خودش تا روزی پایبند است که طرف مقابل هم به عهد خود پایبند باشد .
    وی ادامه داد: باز هم تأکید می کنم اگر بخواهند از پیمانی خارج شوند ضرر آن را به زودی خواهند دید.
    رئیس جمهور با اشاره به اینکه ملت ما ملتی است که راه موفقیت و پیروزی خود را ادامه می دهد گفت: امریکایی ها می خواستند درمورد قدس و فلسطین و مردم منطقه توطئه کنند و شهر بیت المقدس را به عنوان پایتخت صهیونیسم اعلام کنند ولی جهان دربرابر این توطئه ایستاد.
    روحانی ادامه داد: نه تنها کشورهای اسلامی و سران کشورهای اسلامی بلکه همه کشورها به جز چند کشور با این توطئه امریکا در مجمع سازمان ملل مخالفت کردند.
    وی افزود: ما شاهد ثبات بیشتر منطقه و تضعیف بیشتر امریکا و صهیونیسم و شور و نشاط بیشتر ملت ایران برای تعالی و پیشرفت هستیم.
    رئیس جمهور گفت: ما در یک سال گذشته پیشرفت های اجتماعی، امنیتی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی قابل توجهی داشته ایم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو