عصر بازار

مدیرکل دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد :

آغاز خرید ریال قطر از صادرکنندگان کالا و خدمات

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران، از شروع فرایند خرید ریال قطر از صادرکنندگان کالا و خدمات به این کشور خبر داد.

آغاز خرید ریال قطر از صادرکنندگان کالا و خدمات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا  ، فرزاد پیلتن با اعلام این خبر افزود: باتوجه به پیگیری‌های به عمل آمده در خصوص حل مشکلات صادرکنندگان کالا به کشور قطر و تشکیل جلسات متعدد با حضور تجار و صادرکنندگان و نمایندگان بانک‌های مرکزی، صادرات و ملی در چارچوب کارگروه اقتصادی- تجاری ستاد قطر، با همکاری بانک های مرکزی و صادرات فرایند انتقال ارزهای حاصل از صادرات به قطر به داخل کشور اصلاح و نحوۀ تعیین نرخ خرید ارز از صادرکنندگان اعلام شد.

    وی ضمن تشکر از پیگیری بانک صادرات و مساعدت بانک مرکزی، گفت: بانک صادرات از تاریخ هشتم بهمن ماه سال جاری و تنها یک روز پس از انجام اولین معامله با بانک مرکزی، اقدام به تغییر مبنای تعیین خرید ارز ریال قطر بر اساس نرخ اعلامی بانک مرکزی ایران کرده است.

    مدیرکل دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران ابراز امیدواری کرد این اتفاق مهم باعث تسهیل صادرات به قطر شده و نقش موثری در افزایش صادرات به این کشور داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی