عصر بازار

سخنگوی دولت:

ایران هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان است

عصر اعتبار- سخنگوی دولت گفت: براساس گزارش صندوق بین المللی پول، ایران هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان است.

ایران هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمد باقر نوبخت روز سه شنبه در نشستی خبری با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی افزود: راهپیمایی 22 بهمن نشان داد که مردم همچنان پای انقلاب خود ایستاده اند.

    وی ادامه داد: براساس گزارش صندوق بین المللی پول ایران هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان است و در سال گذشته بیش از 81 میلیارد دلار و در سال جاری 94 میلیارد دلار به سرمایه کشور افزوده شده است.
    سخنگوی دولت یادآور شد: راهپیمایی به تعبیر رهبر معظم انقلاب تماشایی در 22 بهمن نشانگر این بود که مردم همچنان پای انقلابشان ایستاده اند که درود خدا بر مردم فهیم، مقاوم و صبور ایران باد.
    نوبخت افزود: انقلاب اسلامی مردم ایران در بهمن 57 با ایدئولوژی متفاوت از لیبرال دموکراسی و سوسیال کمونیسم شرق در دوران جنگ سرد، به رغم مخالفت قدرت های بزرگ جهانی پیروز شد و در کمتر از دو ماه با یک همه پرسی به روش مردمسالاری دینی به یک نظام جمهوری اسلامی تبدیل شد.
    وی ادامه داد: پس از تحمل ترورهای گسترده و از دست دادن اندیشمندانی همچون شهیدان مطهری، مفتح و شخصیت های مذهبی همچون شهیدان مدنی، دستغیب، اشرفی اصفهانی و صدوقی و رجال سیاسی همچون شهیدان رجایی، باهنر و بهشتی و بیش از 72 تن از دولتمردان و نمایندگان مردم و پشت سر گذاشتن یک تهاجم نظامی نابرابر و تحمل مصائب تلخ همچون 180 هزار شهید و تحمیل یک هزار میلیارد دلار خسارت جنگی و پس از آن روبرو شدن با تحریم های اقتصادی بزرگ که در مرحله نهایی به رغم خودشان تحریم هوشمندانه اقتصادی بود.
    سخنگوی دولت گفت: با همه اینها در 22 بهمن 96 نزدیک به 40سالگی انقلاب می توانیم این جمع بندی را نسبت به انقلابی که چنین فرآیندی را طی کرد داشته باشیم.
    نوبخت افزود: با همه مصائب، با قدرت و توان دفاع بازدارنده این نظام پرچمدار مبارزه با تروریسم داعش در منطقه شد و بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول بعنوان هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان هستیم و سال گذشته بیش از 81 میلیارد دلار و در سال جاری 94 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی اضافه شد.
    وی اضافه کرد: به استناد گزارش پایگاه IFI ایران نوزدهمین کشور جهان در تولید علم و در منطقه از نظر رشد علمی اول است و این قدرت را پیدا کرده که در کوچک ترین ذره اتم نفوذ کنیم و در فضای بیکران هم حضور داشته باشیم.
    سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: با همه سختی های اقتصادی که مردم دارند و مشکلاتی که از ابعاد مختلف آن باخبر هستیم بر اساس گزارش بانک جهانی وضعیت توزیع درآمد و فاصله دهک ها بویژه ضریب جینی نه تنها نسبت به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بهبود پیدا کرده بلکه در مقایسه کشورهای آمریکا، روسیه، چین و ترکیه به مراتب بهتر است.
    نوبخت گفت: البته هیچ کدام نفی واقعیت موجود از جمله سختی معیشت و سه میلیون بیکار نیست ولی یک دستاورد است و می گوییم این نظام چنین مصائبی را پشت سر گذاشته است بنابراین مردم حق دارند که نظامشان را دوست داشته باشند و در جهت اصلاح آن تلاش کنند.
    وی افزود: این انقلاب در آغاز توسط همه پرسی شکل گرفت در حال که چهار افسر در کشوری کودتا می کنند و هنوز خود را حاکم می دانند ولی انقلاب مردمی راه اندازی شد و به استقبال امام آمدند و آن مرجع دینی اعلام کرد تا مردم به روش مردمسالاری و دموکراسی رای ندهند نظام شکل نمی گیرد و در آخرین انتخابات هم که بیش از چهل میلیون نفر پای صندوق آمدند و صف های طویلی در داخل و خارج تشکیل شد.
    سخنگوی دولت گفت: با همه فرازها و فرود مردم به خوبی تشخیص دادند که انقلاب عزیزتر از جانشان را عزیز بدارند و این ها همه اعتقادات بنده است و مستنداتش قابل ارائه می باشد

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو