عصر بازار

مخالفت مجلس با صدور کارت اشتغال

عصر اعتبار- نمایندگان مجلس بندی از لایحه بودجه را حذف کردند که در این بند صدور کارت اشتغال پیش بینی شده بود.

مخالفت مجلس با صدور کارت اشتغال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، نمایندگان در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه 97 در جلسه علنی امروز مجلس در بخش درآمدی بند الحاقی دو تبصره 18 را مورد بررسی قرار دادند. این بند مخالف ماده 12 برنامه ششم توسعه بود که برای تصویب به رای دو -سوم نمایندگان احتیاج داشت که نمایندگان با 76 رای موافق، 101 رای مخالف و 4 رای ممتنع از مجموع 225 نماینده حاضر در مجلس با اصل این بند مخالفت کردند.

    در ادامه فاطمه حسینی نماینده تهران پیشنهاد حذف این بند را مطرح کرد که نمایندگان با 150 رای موافق، 39 رای مخالف و سه رای ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر در  مجلس با این پیشنهاد موافقت کرده و این بند را حذف کردند.

    در این بند آمده است: اعتبار مورد نیاز برای صدور کارت اشتغال تا سقف یکصد میلیارد ریال از محل درآمدهای شرکتهای وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تامین می شود.

    دهقان نماینده طرقبه در مخالفت با حذف این بند توضیح داد: این بند برای شفافیت در برنامه‌ریزی دولت جهت ایجاد اشتغال است تا برای بیکاران کارت اشتغال صادر شود همچنین از اشتغال بازنشستگان و دو شغله بودن افراد جلوگیری به عمل آید.

    فریودن احمدی نماینده زنجان نیز در موافقت با حذف این بند گفت: این کارت بیکاری و نه اشتغال است این کار تنها عوام فریبی بوده این حرکات پوپولیستی مایه سرشکستگی قانونگذری است و تنها ضد بهره‌وری و ضد ایجاد اشتغال است و دردی را دوا نمی کند.

    پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه نیز ضمن بیان مخالفت دولت با وجود دچنین پیشنهادی گفت: این بند تنها باعث ایجاد بروکراسی و توقع عمومی می شود که نمی تواند گره‌ای رانیز باز کند.

    همچنین نمایندگان جزء دو بند الف تبصره 18 را نیز به تصویب رساندند که به موجب آن به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اجازه داه می شود از طریق بانک‌های عامل معادل منابع موضوع بند الف و جزء یک این بند را برای طرح‌های توسعه تولید و اشتغال اعطا کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو