عصر بازار

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد

پرداخت مطالبات مربوط به زلزله کرمانشاه در دستور کار سازمان بیمه سلامت

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه مشکلات کرمانشاه و بویژه آسیب‌های زلزله را درک می‌کنیم و نگاه خاصی به این استان داشته و داریم، گفت: برای کمک به این استان دریغ نخواهیم کرد، پرداختی‌های مربوط به زلزله را در برنامه خود قرار داده و در این زمینه همکاری خواهیم کرد.

پرداخت مطالبات مربوط به زلزله کرمانشاه در دستور کار سازمان بیمه سلامت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مهندس طاهر موهبتی که برای بازدید از مناطق  زلزله‌زده و بررسی میدانی مشکلات کرمانشاه  به این استان سفر کرده بود، پس از بازدید از یک کارخانه داروسازی، در جلسه‌ای  با رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی در زلزله اخیر،   بر ضرورت کنترل هزینه‌ها در فعالیت‌ها تاکید کرد.

    موهبتی گفت: نبود دارو و تجهیزات در حوزه سلامت چیزی نیست که بتوان نسبت به آن بی‌توجه بود. سلامت دارای بالاترین سطح اهمیت است که کمترین بی‌مبالاتی می‌تواند مشکلات زیادی به بار آورد.

    وی افزود: با توجه به کمبود منابع مالی، مدیریت هزینه‌ها شرط اصلی برای برون رفت از مشکلات موجود است. تشکیل کمیته‌هایی در دانشگاه و بیمارستان‌ها برای تنظیم هزینه‌ها نیاز جدی است و لازم است به طور فعال در زمینه کاهش هزینه‌ها در این کمیته‌ها تلاش شود. ما در مدیریت هزینه‌ها نباید اجازه دهیم به مردم و اقشار آسیب‌پذیر فشار وارد شود؛ اما هزینه‌های اضافی و غیر لازم باید کنترل شود.

    موهبتی گفت: مشکلات کرمانشاه و بویژه آسیب‌های زلزله را درک می‌کنیم و نگاه خاصی به این استان داشته و داریم و برای کمک به استان دریغ نخواهیم کرد. پرداختی‌های مربوط به زلزله را در برنامه خود قرار داده و در این زمینه همکاری خواهیم کرد. با توجه به اینکه در اوایل مسوولیت دکتر مرادی و تیم جدید با رخداد زلزله مواجه شدیم، مدیریت ارزشمندی در زمینه زلزله انجام شد. در حوزه بهداشت و درمان اقدامات خوبی در رخداد زلزله در استان انجام شده و قدر زحمات همکاران کرمانشاه را می‌دانیم. مردم و مسئولان خدمات شما را دیده‌اند و فعالیت شما افتخارآفرین بود.

    بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، همچنین دکتر محمودرضا مرادی - رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه این جلسه گفت: به دلیل وقوع جنگ، جغرافیای منطقه دچار تغییر شده و برای مثال قصر شیرین که عنوان دومین شهرستان را از نظر جمعیت و اهمیت دارا بود؛ وضعیت قبلی خود را از دست داد و توزیع جمعیت به سمت مرکز، به یکی از مشکلات استان تبدیل شده است و دانشگاه علوم پزشکی با مشکلات زیادی به مردم استان خدمت می‌کند.

    وی افزود: با مساعدت بیمه سلامت برخی از مطالبات دانشگاه پرداخت شده است، اما هنوز هم از نظر پرداخت به پرسنل و بازار دچار مشکل هستیم. البته با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برخی از کارانه‌های همکاران پرداخت شده، اما هنوز نیازمند مساعدت جدی هستیم. میزان بدهی ما به بازنشستگان بسیار زیاد و حدود 50 میلیارد تومان است و ما در مقابل این عزیزان که عمری به سلامت خدمت کرده‌اند، شرمساریم.

    مرادی ادامه داد: استان 100 میلیارد تومان بدهی دارویی در سال‌های 95 و 96 دارد و این وضع مطلوبی نیست. در عین حال وسعت زلزله اخیر بسیار زیاد بوده و 7 شهرستان استان با حدود 250 تا 300 هزار نفر تحت تاثیر زلزله قرار گرفتند. هزینه‌های بسیار زیادی در زلزله اخیر توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام شده است که نیازمند مساعدت وزارت بهداشت و بیمه‌ها برای جبران این هزینه‌ها هستیم. در زمان زلزله 21 میلیارد تومان دارو برای تمام بیمارستان‌های دانشگاهی، سپاه، ارتش و سایر مراکز برپا شده به منظور مداوای مردم مناطق زلزله زده، توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پرداخت شد.

    وی گفت: پرسنل سلامت در مناطق زلزله‌زده با وجود نداشتن امکانات زندگی در حال خدمت هستند؛ در صورتی که خود نیازمند امکانات لازم زندگی و آسایش برای ارائه خدمات بهتر هستند، چیزی کم نمی‌گذارند اما مشکلات این عزیزان از دغدغه‌های جدی ما است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو