عصر بازار

سکه در دی ماه گوی رقابت را از دلار ربود

عصر اعتبار- بررسی های وزارت امور اقتصادی و دارایی از آخرین وضعیت بازارهای مالی در دی ماه گذشته نشان می دهد که در این ماه قیمت سکه تمام طرح جدید ۴.۷ درصد رشد کرد در حالی که نرخ دلار ۳.۶ درصد افزایش داشته است.

سکه در دی ماه گوی رقابت را از دلار ربود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، در دی ماه گذشته میانگین شاخص کل بورس به عدد 97 هزار و 56 واحد رسید که نسبت به آذر ماه 5.2 درصد رشد داشت.

    در این ماه میانگین قیمت سکه تمام طرح جدید 14 میلیون و 600 هزار ریال و قیمت هر دلار بازار آزاد 43 هزار و 174 ریال ثبت شد که به ترتیب نسبت به ماه قبل 4.7 درصد و 3.6 درصد رشد یافته اند. همچنین هر یورو به طور میانگین به قیمت 53 هزار و 323 ریال به فروش رفته است که نسبت به آذر ماه 6.3 درصد افزایش نشان می دهد.
    همچنین نگاهی به آخرین وضعیت بازارهای مالی جهان در ماه ابتدایی سال جدید میلادی بیانگر آن است که در دی ماه قیمت هر بشکه نفت اوپک به طور میانگین 65 دلار و هشت سنت به فروش رفته که نسبت به ماه قبل 7.2 درصد رشد دارد.
    در این بررسی شاخص داوجونز جهانی به 3159.1 واحد رسیده و رشد 4.6 درصدی را در دی ماه ثبت کرده است؛ میانگین صنعتی داو جونز یک شاخص اقتصادی بازار آزاد است که در آن 30 سهام برتر در بازار بورس سهام نیویورک مورد بررسی قرار می گیرد.
    در بازارهای جهانی، قیمت هر اونس طلا در به طور میانگین به یک هزار و 319 دلار و یک سنت رسید که نسبت به ماه قبل 4 درصد رشد داشت.
    همچنین در این ماه ارزش هر دلار آمریکا در برابر یورو و یوان چین 1.7 درصد افت کرد و در برابر ین ژاپن نیز 0.3 درصد تضعیف شد.
    کاهش ارزش دلار در برابر ارزهای عمده یکی از علل اصلی افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی در این ماه بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی