عصر بازار

نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد

سال ۲۰۱۸، سالی پرریسک برای صنعت بیمه

عصر اعتبار- تحلیلگران صنعت بیمه انتظار دارند با افزایش رویارویی سیاسی و اقتصادی بین قدرت های بزرگ در سال ۲۰۱۸ و با افزایش مخاطرات زیست محیطی و تغییرات آب و هوایی، این صنعت با ریسک های شدیدی روبرو شود.

سال ۲۰۱۸، سالی پرریسک برای صنعت بیمه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، نتایج یک نظرسنجی از نزدیک به یک هزار رهبر کسب و کار، سیاست مدار و دانشگاهیان توسط مجمع جهانی اقتصاد (WEF) نشان می دهد که نگرانی فزاینده ای نسبت به امکان شعله ور شدن جنگ های جدید در سال جاری میلادی وجود دارد.
    حملات سایبری و تهدیدهای زیست محیطی، دو ریسک بسیار مهم از منظر احتمال وقوع، شناسایی شده است؛ این در حالیست که سلاح های کشتار جمعی و حوادث آب و هوایی شدید، با دارا بودن بالاترین اثر بالقوه، یاد شده اند.
    این یافته ها، در گزارش اخیر مجمع جهانی اقتصاد با عنوان گزارش ریسک های جهان در سال 2018 ، دقیقاً یک هفته پیش از آنکه رهبران جهانی در داووس سوئیس برای برنامه های اقتصادی و سیاسی جهان گرد هم آیند، انتشار یافت.
    به باور کارشناسان حوزه ریسک و دیجیتال، کسب و کارها و دولت ها نیاز دارند تا بیشتر در انعطاف پذیری خود سرمایه گذاری نمایند تا از بزرگ تر شدن خلاء پوششی بین خسارت های اقتصادی و بیمه شده که در حوادث طبیعی فاجعه بار می توان مشاهده کرد، اجتناب کنند.
    در حدود 51 درصد از پاسخ دهندگان به این بررسی، اظهار داشتند: انتظار می رود تا ریسک ها در سال جاری شدت پذیرد. در حالی که تنها هفت درصد معتقد بودند که این شدت، کاهش می یابد، 93 درصد پیش بینی می کنند که رویارویی بین کشورها وخیم تر شده و 80 درصد از آنان درباره درگیری های احتمالی، اظهار دغدغه شدید کردند.
    بر اساس گزارش سایت اکچوئری، همانند سال 2017 میلادی، محیط زیست، فهرست ریسک ها را تحت الشعاع خود قرار داده است و در این فهرست، آب و هوای شدید، نابودی اکوسیستم ها، حوادث طبیعی و ناتوانی در کاهش و سازگاری با تغییرات آب و هوایی، بالاترین رتبه را دارا هستند.
    تهدیدهای اقتصادی، پس از آنکه صندوق بین المللی پول، پیش بینی های تولید ناخالص داخلی را برای سال میلادی 3.6 درصد عنوان کرد، کمتر نمود دارد زیرا بر اساس نظر «کلاس شواب»* موسس مجمع جهانی اقتصاد، این یک فرصت برای تقویت موسسات مالی جهان است.
    وی اظهار می دارد: ما باید ریسک ناکارآمدی سیستم های جهانی را جدی بگیریم؛ ما همگی منابع و دانش جدید علمی و فن آورانه برای پیشگیری از آن را داریم؛ مهمتر از همه، چالش یافتن اراده و توان همکاری برای آینده ای مشترک وجود دارد.
    این مفهوم «آینده مشترک» در جای دیگر گزارش نیز آمده است؛ «ریچارد سامانز»** عضو هیات مدیره مجمع جهانی اقتصاد تبیین می کند که «یک شاخص توسعه انحصاری» در داووس در بخش بررسی اصلاح بازار آزاد پیشنهاد خواهد شد.
    مجمع جهانی اقتصاد در سیزدهمین نسخه از سری گزارش های «رسک های جهانی» خطراتی را که جهان در سال 2018 میلادی با آن روبه روست را برشمرده است؛ این خطرات در پنج حوزه اقتصادی، زیست محیطی، ژئوپلیتیک، اجتماعی و تکنولوژیک دسته بندی شده اند.
    این گزارش مجمع جهانی که بر پایه نظرسنجی از کارشناسان تهیه می شود، نسبت به شوک هایی هشدار می دهد که در آینده احتمال وقوع آنها وجود دارد.
    آخرین نتایج نظرسنجی سالانه مجمع موسوم به «ادراک ریسک جهانی» حکایت از آن دارد که اغلب افراد نسبت به سالی که پیش روست بدبین هستند.
    بر اساس این نظرسنجی که برای سال 2018 انجام شده است، تنها 7 درصد از افراد بر این باورند که ریسک ها کاهش یافته اند و این در حالی است که 59 درصد از افرادی که از آنها نظرسنجی شده است، بر این باور بوده اند که ریسک ها برای سال 2018 افزایش یافته اند.
    طبق گزارشی که در نشریه تازه های بیمه منتشر شده است، امسال مجمع جهانی ریسک ها را در قالب چهار گروه عمده «نابرابری و بی عدالتی مستمر»، «تنش های سیاسی داخلی و بین المللی»، «خطرات زیست محیطی» و «آسیب های سایبری» دسته بندی کرده است.
    بر این اساس، پدیده های جوی شدید، بلایای طبیعی، حملات سایبری، سوء استفاده یا دزدی از اطلاعات، شکست در کاهش و سازگاری با تغییرات جوی، مهاجرت ناخواسته در ابعاد گسترده، بلایای زیست محیطی ساخته دست بشر، حملات تروریستی، تجارت غیرقانونی، حباب دارایی ها در یک اقتصاد بزرگ، 10 ریسک بزرگی هستند که احتمال وقوع آنها در سال 2018 بیشتر است.
    در گزارش مجمع جهانی اقتصاد، فهرست 10 ریسک بزرگی که میزان اثرگذاری آنها بیشتر است، شامل تسلیحات کشتار جمعی، پدیده های جوی شدید، بلایای طبیعی، شکست در کاهش و سازگاری با تغییرات جوی ، بحران آب، حملات سایبری، بحران غذا، از بین رفتن تنوع زیستی و فروپاشی اکوسیستم، مهاجرت ناخواسته در ابعاد گسترده و شیوع بیماری های واگیردار است.
    مجمع جهانی اقتصاد با اشاره به اینکه بشر توانسته است انطباق خود را در برابر برخی از ریسک ها افزایش دهد، هشدار داده که نوع بشر در برابر ریسک های پیچیده در سیستم های به هم مرتبط جهان اما همچون سازمان ها، اقتصادها، جوامع و محیط زیست، به شدت آسیب پذیر است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو