عصر بازار

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

تشکیل کمیته ی نظارت بر ساماندهی بازار ارز در مجلس

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته ی نظارت بر ساماندهی بازار ارز در کمیسیون متبوعش خبر داد.

تشکیل کمیته ی نظارت بر ساماندهی بازار ارز در مجلس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی داورانی در خصوص ساماندهی صرافی ها گفت: ساماندهی صرافی ها یک اولویت بدیهی که باید بانک مرکزی با جدیدیت انجام این مهم، را پیگیری کند.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:متاسفانه در برخی اوقات به دلیل ضعف در نظارت بر عملکرد صرافی ها، فضا به نحوی فراهم شد که برخی از صرافی ها هر اقدامی را که خواستند، انجام داده اند و گاهی نیز برای اعمال نظارت حداکثری، موادی از قانون تجارت در خصوص تشکیل شرکت ها نقض شده است بنابراین در نحوه نظارت بر عملکرد صرافی باید مقررات رعایت شود. 

    انتقاد از فعالیت  برخی صرافی ها بدون تابلو

    نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد:نظارت بر عملکرد صرافی ها، نباید به نحوی باشد که اصطلاحا پیچ و مهره بشوند همچنین نباید صرافی رها شوند، در حال حاضر حتی برخی صرافی ها بدون تابلو فعالیت دارند.

    صرافی ها باید شناسنامه و هویت تعریف شده ای داشته باشند

    پورابراهیمی داورانی با بیان اینکه اینکه سامانه صرافی ها در تمامی کشورها وجود دارد،افزود:صرافی ها باید شناسنامه و هویت تعریف شده ای داشته باشند، در حال حاضر مجوز برخی صرافی ها قدیمی و باطل شده یا مجوز تمدید نشده است.

    وی ادامه داد:برخی صرافی ها بصورت غیررسمی فعالیت دارند  و سامانه اطلاعاتی صرافی های مذکور به بانک مرکزی متصل نیست که این وضعیت می تواند در اخلال بازار ارز نقش داشته باشد چرا که تقاضای ارزی را می توانند تحریک کنند.

    تشکیل کمیته ی نظارت بر ساماندهی بازار ارز در کمیسیون اقتصادی

    پورابراهیمی داورانی افزود:بعد از نابسامانی های ارزی اخیر در کمیسیون اقتصادی، کمیته ی نظارت بر ساماندهی بازار ارز کشور تشکیل شده است که یکی از محورهای کار این کمیته رسیدگی به ساماندهی صرافی ها است.  

    نقش راه اندازی نرم افزار معاملاتی بازار ارز در کشف قیمت

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:اگر موضوع ساماندهی صرافی ها پیگیری و شرایطی فراهم شود تا با راه اندازی نرم افزار معاملاتی در بازار ارز، تمامی اطلاعات صرافی ها بهم مرتبط شود، خریداران و فروشندگان از اطلاعات معاملات ارز استفاده  می کنند در این صورت قیمت رسمی ارز بصورت شفاف در بازار آزاد کشف می شود بنابراین بانک مرکزی نباید به موضوع مذکور، کم توجهی کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو